5 intressanta distanskurser att läsa i vår

Våren är här och rådande omständigheter påverkar och förändrar många arbetsplatser. Studier och möten flyttas från det fysiska till det virtuella rummet. Vid större förändringar kan det vara uppfriskande och viktigt att ändra riktning i karriären eller fylla på med ny kunskap. Känner du att det kan vara något för dig? Här är 5 tips på kurser du kan läsa på distans!

Growth Marketing

Vill du utveckla din analytiska förmåga och använda mätbara metoder som får varumärken att växa? Då är det här kursen för dig! På kursen går du igenom arbetar med hur man kommer närmre en målgrupp genom att arbeta mer datadrivet. Kursen ger dig både förståelse för kommunikativ koncept, anpassade efter digitala kanaler, samt att nyttja plattformarnas data för att kommunicera rätt budskap till rätt person!

Google Analytics och webbpsykologi

Google Analytics är tveklöst det största och mest utbredda analysverktyget på marknaden. Har du intresse för analys och mätning är det här helt rätt kurs för dig! Det krävs inga förkunskaper för att gå denna kurs. Under kursens gång får du lära dig att arbeta med din egen site och parallellt med detta få ökad förståelse för webbpsykologi. Du kommer jobba med löpande optimering och A/B tester för att bli proffs på att mäta rätt!

Content Marketing

Att skapa engagerande och värdeskapande innehåll som gör nytta och inspirerar kunden är ett kraftfullt verktyg för att nå din målgrupp och skapa långsiktiga relationer till lojala kunder. Lär dig om hur man bygger varumärken genom kvalitetsinnehåll i olika kanaler och plattformar. På kursen går ni igenom olika metoder på hur man skapar content som varar länge.

Interaktionsdesign

Har du arbetat i det digitala landskapet ett tag men känner att du vill veta mer om hur du skapar fantastiska användarupplevelser? User Experience (UX) är ett begrepp man hör ganska ofta inom marknadsföring. Det innefattar allt från marknadsanalys och affärsutveckling; till digitala och fysiska användargränssnitt; till grafisk design och marknadsföring; till relaterade tjänster som kundservice och support. I kursen lär du dig verktyg och metoder, användarflöden och navigation, responsiv design m.m. Vid kursens slut kommer du själv ha planerat, byggt och testat en interaktiv prototyp via en typisk designprocess för digitala tjänster. Här är en matig kurs minst sagt!

Influencer Marketing

Jobbar du med sociala medier, e-handel, PR eller digital marknadsföring och vill fördjupa dina kunskaper inom Influencer Marketing har vi en perfekt kurs för dig! Kursen tar dig igenom de tre fundamentala stegen för ett lyckat Influencer-samarbete: planering, aktivering och uppföljning. Efter avslutad kurs kommer du bli en mer effektiv beställare och du kommer förstå en Influencers värde, kreativa möjligheter, arbetsmetoder och mätverktyg!

Här hittar du alla våra distanskurser. Nu i vår ges även flera av våra andra kurser online pga Corona. Exempelvis UX Writing, Marknadsföring på LinkedIn, Digital spridnings- och kanalstrategi och Marknadsföring på Facebook & Instagram.