"Jag kan starkt rekommendera kursen Insiktsdriven strategi"
Robin Hjärtström jobbar på Länsförsäkringar Östgöta och gick distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs under 2022.
Intensivkursen gjorde Emma tryggare som produktionsledare
Emma Elverheim Wibom är en av alla de som har gått Berghs kurs i produktionsledning. Här berättar hon om dagarna på skolan och vad hon lärde sig.
"Kursen Growth Marketing har gett mig stärkt självförtroende och motivation i min yrkesroll"
Axel Tuvemo Johnson jobbar på marknadsavdelningen på Frilans Finans.
"Kursen Business Design passade som handen i handsken"
Jenny Gustafsson letade efter en kurs som kunde bygga vidare på hennes befintliga kunskap och även vara till fördel på morgondagens arbetsmarknad.
Tommy har gjort resan från Berghs Bachelor, runt jordklotet och tillbaka igen
Berghs Bachelor-studenten Tommy tog examen från Miami Ad School och jobbar nu som Product Manager och även som kursansvarig på Berghs.
Det här är studenterna att hålla koll på enligt D&AD-juryn
Berghs-studenter har mottagit tre “graphite pencils” i tävlingen New Blood som är för studenter, nyutexaminerade och unga kreatörer.
På Berghs illustrationskurs hittade Frida de saknade pusselbitarna
Pandemin fick Frida Bergqvist att byta karriärspår – från HR till illustration. Det här är hennes berättelse.
"Jag ville läsa till copywriter och då kändes Berghs som ett självklart val"
Moa Hellgren gick först en startkurs i copywriting och sedan blev det en påbyggnadskurs i ämnet året därpå.
Kursen stärkte Lisas kunskaper om insiktsdriven kommunikation
"Kursen Insiktsdriven strategi har gjort mig bättre på att analysera data, ta fram relevant fakta och jag har också en bättre dialog med kreatörer", säger Lisa Lönnberg som jobbar på SEB i Stockholm.
Kursen Digital PR gjorde Peter uppdaterad och trygg
"Om du jobbar med PR och vill utöka dina kunskaper i dagens medielandskap och få insikter om vilka möjligheter det digitala PR-landskapet medför ska du absolut läsa denna kurs.
"När det var dags att fylla på med kunskap igen kändes Berghs som det självklara valet"
Helene Brag har lång erfarenhet inom kommunikationsyrket, men insåg att hon behövde lära nytt för att fortsätta vara relevant.
På kursen UX Product Development lärde sig Maria hela processen
Under 8 intensiva veckor våren 2023 lärde sig Maria Aspelin de tre delarna inom User Experience: Discover, Create och Validate.
Kursen Strategisk kommunikation gjorde Jennie tryggare i rollen som kommunikationsansvarig
Våren 2023 gick Jennie Cederlund distanskursen Strategisk kommunikation.
Berghsstudenter prisas med Grand Prix i Cannes
För 15 året i rad tävlar Berghs studenter och vinner priser under “Cannes Lions International Festival of Creativity".
"Kursen Event och möteskommunikation har stärkt mina kunskaper inför framtida uppdrag"
Jasmine Diring berättar om lärdomarna från kursen Event och möteskommunikation som hon gick på Berghs under våren.
Hur är det att jobba som art director i USA? Felix spännande Berghs Bachelor-resa
Efter en termins studier i Stockholm begav Felix Lundqvist sig till USA för att fortsätta sina studier via Berghs Bachelor-programmet.
Berghs inkluderingsarbete står högt på agendan
Berghs har arbetat för jämställdhet och mångfald under många år, och för fem år sedan etablerades även ett inkluderingsråd som stöd i arbetet framåt.
Introducerar studentbyrån för Berghs Festival 2023
Vi är nu otroligt stolta att introducera vår fantastiska studentbyrå som i skrivande stund arbetar för fullt med att ge er den bästa upplevelsen på Berghs festival den 26 & 27 maj.
Studenternas syn på AI
Growth Marketing studenten och studentbyråmedlem Emma Schlyter diskuterar AI samt får två andra studenters insyn i ämnet.
Från idé till verklighet
Förra året genomförde studenterna Wilma, Alice, Emelie, Nathalie, Assel, Loïc och Simon sitt examensprojekt på uppdrag av Skanska.
Berghs distanskurs gjorde Karoline bättre på kriskommunikation
Karoline Malitzki, Pressansvarig på UR berättar om utbildningen i kriskommunikation.
"Lärarna var pålästa, intresserade och engagerade"
Cecilia Widegren från Epiroc berättar om kursen Bygga varumärke i sociala medier och varför du också borde gå denna kurs.
Norske Sebastian sökte sig till Sverige för att utbilda sig till kreatör
“Det allra viktigaste var den praktiska erfarenheten.
Growth Marketing-programmet hjälpte Liza att förverkliga sin dröm
“Jag ville arbeta datadrivet och lära mig relevanta verktyg för att kunna bli konsult inom digital marknadsföring”, säger Liza Larsson om beslutet att studera Growth Marketing på Berghs.