Anette Hamel
Utbildningskoordinator & Innehållsredaktör. Började på Berghs 2014 och jobbade innan dess många år i tv-branschen bl.a. som produktionsplanerare och webb-tv ansvarig. Drivs av att hjälpa människor och företag att utvecklas. Älskar musik, djur, tidningar, quiz, att rita och skriva samt film, tv-serier och Hollywoodgalor.
Inlägg av Anette Hamel

Utbildning och arbetsliv i förändring: Andris Zvejnieks
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.

Designchefen Anna läste en kurs i UX-design
Anna Nilsson Törnqvist är designchef på ett modeföretag i Göteborg.

Illustrationskursen gav Ellen allt hon behövde
Ellen Portin läste en distanskurs i illustration under hösten 2020.

Musikalstjärnan vågade ta steget
Musikalartisten Viktoria Tocca har spelat huvudrollen i The Phantom of the Opera, Broarna i Madison County och Evita.

Kursen Digital Copywriting gav Petra en helhetsbild
Petra Pilhjerta ville utveckla sitt skrivande och hålla sig uppdaterad inom den digitala världen.

Josefin fick en helhetsförståelse för marknadsföring på Berghs
Josefin Taubert är Innovation and Commercialisation Manager på Stora Enso.

Fortsätt utvecklas och följ din dröm
Pontus Venström har alltid tecknat. I höstas bestämde han sig för att förkovra sig i detta intresse genom att läsa kursen Illustration på Berghs.

Sara fördjupade sig i insiktsdriven strategi
Sara Ek är CX Strategic Project Manager på Aftonbladet.

"Det är en välkomnande och hjälpsam atmosfär på kursen Illustration"
Victoria Levin är illustratör och berättar här om sitt jobb och om distanskursen Illustration som hon läste hösten 2020.

Bra att lära sig marknadsföring – även för kreatörer
Monica Sandberg är en kreativ person som gillar att skapa.

Fick handfasta verktyg som hjälper företag att växa och synas
Sarah Gotthold läste Strategisk marknadsföring under våren 2020.

Engagemanget fungerade utmärkt även i det digitala klassrummet
Gabriella Mathisson har arbetat med kommunikation och marknadsföring i många år inom Telekombranschen, men ville utöka den strategiska kompetensen.