Berghs studenter trefaldigt nominerade i Gulltaggen 17

När den prestigefulla nordiska konferensen och tävlingen Gulltaggen offentliggjorde sina nomineringar inför 2017 års prisutdelning i Oslo stod Berghs studenter för inte mindre än tre av totalt sju nominerade bidrag. Här är kampanjerna som vann juryns hjärtan.

Gulltaggen är en årlig webbkonferens och tävling där varje år de klarast lysande stjärnorna på webbhimlen prisas. Inför 2017 års upplaga står Berghs studenter Simon Lublin, Martin Noreby och Petter Swanberg tillsammans för tre av de totalt sju nominerade studentbidragen. En stor bedrift! De här bidragen vann juryns hjärtan och hamnade därmed på årets shortlist bland alla inskickade bidrag. Tävlingen avgörs den 27 april.

 Tinder – Say Yes to No

Kreatörer: Simon Lublin, Martin Noreby, Petter Swanberg

Kellogg’s – Walk-Up!

Kreatörer: Petter Swanberg, Simon Lublin, Martin Noreby

Is it only for white people?

isitonly

Hemsida: www.isitonlyforwhitepeople.com

Intervju med kreatörerna. 

Kreatörer: Martin Noreby, Simon Lublin

 

Taggar:

Berghs redaktion

Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.