Case
Här hittar du artiklar som handlar om olika typer av uppdrag, utmaningar och case som Berghs studenter sätter tänderna i.
Berghs studenter toppar listorna i One Show
Ivan Trip går heltidsprogrammet Art Director/Copywriter på Berghs.
Berghs topprankas i One Show
Årets One Show rankar Berghs på tredje plats som en av världens bästa skolor i kommunikation.
Slutpresentation av examensarbetet
6 veckor har passerat och det är dags för inlämning och presentation av examensprojektet.
Gynna klimatet och affären – här är studenternas förslag
Att resa är härligt.
Här är Berghsstudenternas IoT-lösningar för ett bättre samhälle
I Berghs Explore 2018 fick över 150 Berghsstudenter i uppdrag att skapa nya innovations- och kommunikationsidéer med utgångspunkt i några av de samhällsutmaningar som IoT Sverige arbetar med.
Berghsstudenter är finalister i Fight Gunfire with Fire
Förra året gick The One Club, arrangörerna för tävlingen One Show, ut med en extrabrief gällande vapenvåldet i USA.
Berghs är bäst i Cannes - för femte året i rad
För otroliga femte året i rad utnämns Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen AKQA Future Lions i Cannes.
Berghs Grad Show 2018
Grad Show, examensutställningen som visar upp avgångsklassernas bästa arbeten, hade i år fokus på att göra utställningen till en digital upplevelse.
Studentprojekt vinner guld i Indigo Design Awards
Berghsstudenterna Emelie Svensson, Mikaela Sandström, Disa Hein och Lisa Liljenberg vann en bronskub i One Show med sitt projekt, som nu också blivit belönat med guld i Indigo Design Awards.
Berghs-trio vinner Client Pitch i Young Ones
Förra veckan kammade team från Berghs hem fyra stycken kuber i ADC och två pennor i Young Ones.
Berghsstudenter i skarpt samarbete med Eytys
När Eytys släpper 5 års-kollektionen Cruise Collection står Berghs studenter tillsammans med Chimney Group bakom kampanjen.
Jesper och Emelie årets Aller-stipendiater
Två av Berghs studenter packar snart sina väskor för att tillbringa sommaren i New York, vid School of Visual Art.