Anette Hamel
Utbildningskoordinator & Innehållsredaktör. Började på Berghs 2014 och jobbade innan dess många år i tv-branschen bl.a. som produktionsplanerare och webb-tv ansvarig. Drivs av att hjälpa människor och företag att utvecklas. Älskar musik, djur, tidningar, quiz, att rita och skriva samt film, tv-serier och Hollywoodgalor.
Inlägg av Anette Hamel

En B2B-varumärkeskampanj på LinkedIn? Ja!
B2B-annonsering är inte längre bara en fråga om att nå rätt beslutsfattare – det handlar om att beröra människor på riktigt. David Larsson ger 5 tips.

Experternas bästa poddtips
Vilka poddar lyssnar du på i din yrkesroll? Några av Berghs kursansvariga har valt ut kommunikativa poddtips perfekt lämpade för lunchpromenaden!

Så hittar du tillbaka till ditt kreativa flow
Hamnat i en kreativ svacka? Det finns många sätt att återfå både lusten och idéerna. Här delar några av Berghs kursansvariga med sig av tips.

Distanskursen hjälpte Elsa att bli produktionsledare
Elsa Bard berättar om sitt jobb som produktionsledare på Stadium – och hur kursen gav henne verktyg, trygghet och nya kontakter.

Illustrationskursen blev en kreativ comeback
Linus Andersson behövde en nytändning, något som kunde få honom att känna den där glöden igen. Berghskursen blev starten på något nytt.

Från komplexitet till klarhet – kursen gav Carl-Fredrik struktur i varumärkesarbetet
I våras gick Carl-Fredrik Movitz distanskursen Varumärkes- och affärsstrategi. Här berättar han om kursen och jobbet som kommunikationschef.

Frida gick en framtidskurs för nyfikna kommunikatörer
Frida Hallström är Kommunikations- och marknadsansvarig på Almi Väst. Efter kursen på Berghs använder hon dagligen AI som strategiskt bollplank.

Cecilia utökade sin verktygslåda med Business Design
Våren 2025 tog Cecilia steget och gick kursen Business Design – en resa som inte bara utvecklade hennes kompetens, utan även öppnade nya perspektiv.

Från operativ till strategisk – så förändrade kursen Villes arbetssätt
Ville Engberg jobbar på Voice of the Ocean. På distanskursen Strategisk kommunikation fick han både en verktygslåda och värdefulla kontakter.

Så breddade Julia sin karriär med en kvällskurs i copywriting
Julia Ekström är tonsättaren som adderade copywriting till sin kreativa palett. Här berättar hon mer om studetiden och sitt jobb.

Så får du kollegorna att få upp ögonen för internkommunikation
Internkommunikation gör skillnad – men hur får vi fler att förstå det? Här är Jenny Forss tips.

Kvällskursen förändrade Sarras syn på kreativitet
När Sarra Reguig sökte kursen Content Creation Start på Berghs var tanken att det skulle vara ett steg mot något nytt – och så blev det.