Case
En stor del i vår "Action-based learning" handlar om casebaserat lärande. När man studerar hos oss använder vi oss av riktiga case för att konceptualisera en kommunikationsutmaning och samtidigt hålla oss så nära branschen som möjligt. Här samlar vi inspirerande case som visar olika kommunikationslösningar.
Is it only for white people?
Vi har alla sett dem.
När studenterna kidnappar varumärken och gör vad de vill
Kursen heter egentligen Idé- och konceptutveckling 2, men bland studenter och lärare kallas den rätt och slätt för "om ni var vi".
Så ska Berghsstudenter minska matsvinn - genom förpackningsdesign!
I det årliga samverkansprojektet Pack Challenge får Berghs studenter inom Communication Design och produktionsledning en uppgift att lösa av BillerudKorsnäs.
Studenter prisas i Cannes för innovativ lösning för att spara miljö och pengar
Matsvinnet är en dyrbar affär för miljö och ekonomi.
Studenter vinner pris i Cannes för lösning där musiken blir din språklärare
Sebastian Brännén och Maria Lashari har kommit halvvägs i sin tvååriga utbildning på Berghs, men redan nu kan de stoltsera med prestigefulla priser i Future Lions i Cannes.
Case study: examensprojekt Iris
I det här examensprojektet från 2016 års avgångsstudenter fick gruppen i uppdrag att etablera en varumärkespositionering för att locka fler studenter till Iris.
Berghs studenter prisas för jämställdhetscase i One Show
I studentcaset "Say Yes To No" experimenterar Berghsstudenterna Simon, Martin och Petter med tanken att låta världens största dejtingapp slå ett slag i jämställdhetens namn.
Netflix and Chill kvalade till Client Pitch Competition i One Show
Fem dagar fick de på sig att förbereda sig inför en av de viktigaste pitcherna i deras liv hittills - Client Pitch inom studenttävlingen Young Ones i New York.
Studenter pitchar That's What She Said i New York
I Client Pitch erbjuds studenter från hela världen möjlighet att vinna pris i Young Ones baserat på en pitch, som sker live inför en jury på plats i New York.
Case study: #delakänslan för Magelungen
Magelungen har sedan 1993 arbetat med utbildning och behandling.
Case study: Akademibokhandeln
I det här examensprojektet från 2016 fick studentgruppen i uppdrag att hjälpa bokhandeln Akademibokhandeln att lansera ett nytt varumärke som utanför själva produkten "böcker".
Case study: DN to go
I det här examensprojektet fick avgångsstudenterna i uppdrag att stärka Dagens Nyheters digitala erbjudande och produktutbud i syfte att få fler lojala, digitala, prenumeranter.