Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.

Vill du också lära dig Gränssnittsdesign/UX?
Emma Andersen jobbar som Art Director i Stockholm. Under hösten 2021 pluggade hon Gränssnittsdesign/UX på Berghs.

"Grafisk design Start var en otroligt bra kurs"
Aron Nilsson bor i Stockholm och jobbar på Scania.

Intensivkursen stärkte Katarina i sin yrkesroll
Katarina Stattin är vd-assistent på Hässelby Blommor och skriver mycket i jobbet. Här berättar hon om kursen Att skriva för att övertyga.

"Kursen Insiktsdriven strategi gav mig precis det tänk och angreppssätt jag var ute efter"
Våren 2021 gick Therese Krupa Syllner distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.

Berghs illustrationskurs gav Maja ett bättre självförtroende
Maja Cronert gick kursen Illustration under våren 2021. Här berättar hon om utbildningen, sitt nya jobb och ger karriärtips.

Irma fick ovärderlig kunskap och nya förebilder
Irma Kukuljac jobbar som projektledare på Nordic Live Expo och har gått två distanskurser på Berghs.

Berghs Intro passade Elisabet perfekt
Berghs Intro är en kurs för dig som är nyfiken på hur kommunikationsbranschen är uppbyggd och fungerar.

Frida jobbar med film i sociala medier
Pandemin fick Frida Hallström att byta karriärbana. Här delar hon med sig av insikter och lärdomar, berättar om sitt företag och kursen Social Video.

Intensivkursen gav Johanna insikter och konkreta verktyg
Johanna Feuk Westhoff jobbar på ett forskningsinstitut och har läst tre kurser på Berghs.

"Jag har fått många konkreta verktyg för att identifiera, analysera och agera kommunikativt i ett krisläge"
Fritjof Brandt är pressekreterare på Handelsanställdas förbund.

Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gjorde Maria till en bättre beställare
Maria Kosinski jobbar på marknadsavdelningen på Ragn-Sells, som är ett kompetensföretag inom återvinning och miljö.

Insiktsarbete, strategi och kreativitetsboost på distanskursen
Jonas Martinsson arbetar som marknadsförare för Musik i Dalarna och är en av de som läst distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.