Examensprojekt
Berghs examensprojekt är det största arbetet under utbildningens gång där våra heltidsstudenter för sista gången under sin utbildning visar vad de går för. Under sex veckors tid samarbetar studenterna över programgränserna med en skarp kommunikatsutmaning från en kund. Här samlar vi alla artiklar som följer studenterna i deras examensprojekt.
SCB om examensprojekt 2017: vi vill bli utmanade!
Framtiden närmar sig med stormsteg och snart går en ny kull av Berghsstudenter ut i verkligheten utanför skolans väggar.
SJ om examensprojekt 2017: vi har en tuff resa framför oss!
Maria Cederlund arbetar med marknadskommunikation för ett av Sveriges mest kända - och kanske mest omdiskuterade - varumärken.
Case study: examensprojekt Iris
I det här examensprojektet från 2016 års avgångsstudenter fick gruppen i uppdrag att etablera en varumärkespositionering för att locka fler studenter till Iris.
Case study: #delakänslan för Magelungen
Magelungen har sedan 1993 arbetat med utbildning och behandling.
Case study: Akademibokhandeln
I det här examensprojektet från 2016 fick studentgruppen i uppdrag att hjälpa bokhandeln Akademibokhandeln att lansera ett nytt varumärke som utanför själva produkten "böcker".
Case study: DN to go
I det här examensprojektet fick avgångsstudenterna i uppdrag att stärka Dagens Nyheters digitala erbjudande och produktutbud i syfte att få fler lojala, digitala, prenumeranter.
Experter kurerar Berghs slutevent
Berghs slutevenemang närmar sig med stormsteg.
Case study: Change for a change för Vapiano
Det här examensprojektet från 2016 handlar om employer branding.
Case study: Wasa kredit
I det här examensprojektet fick studenterna bita i uppgiften att öka Wasa kredits kundgrupp genom att skapa en kampanj riktad mot hantverkare och att genom denna, nå dem i ett tidigare skede i deras kundresa än vanligt.