Tävlingar
Kreativa tävlingar kan komma att bli en stor del av tiden som student på skolan. Att delta i både svenska och internationella kreativa tävlingar under utbildningens gång ett bra sätt att bygga sitt personliga varumärke och skapa case till din portfolio för framtida jobbsök. Här samlar vi alla artiklar kopplade till våra studenters tävlingar.
Grand Prix-vinnare i Cannes: The Tampon Book
Varför beskattas tamponger trippelt så högt som tryffel och oljemålningar i Tyskland?
Berghs' teaching approach shared at Cannes
During the Cannes Lions Educator Summit, Berghs' CEO, Camilla Wallander, and Head of Insights, Joakim Thulin, shared the key aspects of the Berghs' teaching approach, and how it keeps their students both relevant and cutting edge.
Berghs to participate at the 2019 Cannes Lions' Educator Summit
The Cannes Lions International Festival of Creativity is the preeminent global learning and education event for professionals, educators, and students.
Här är innehållet att ha koll på under Cannes Lions 2019
Varje år åker 14 000 representanter från världens alla hörn till södra Frankrike och Cannes Lions festivalen.
Viktor, Matilda & Teo vann Young Glory - fick pitcha på C2 i Montréal
Young Glory är en världsomspännande tävling för både professionella och studenter.
Fredrika och Martin är 2019's Allerstipendiater
Fredrika Larsson och Martin Orander, båda examensstudenter på Berghs heltidsprogram Communication Design, har tilldelats Allerfondens Typografistipendium 2019.
Berghsstudenter bäst i Young Ones 2019
Storvinst i årets One Show för Berghs studenter som kammar hem inte mindre än 17 priser i tävlingen Young Ones.
Berghsstudenter står bakom hälften av nomineringarna i Gulltagen 2019
I år är det återigen dags för Berghs studenter att tävla i den prestigefyllda tävlingen Gulltagen och när de nominerade inför 2019 års prisutdelning i Oslo presenterades var inte mindre än 3 av 6 case från Berghsstudenter.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Today at Apple”
Grand Prix inom kategorin "Brand Experience & Activation" gick i årets Cannes Lions till "Today at Apple".
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Blood Normal”
Den relativt nyinstiftade kategorin ”Glass: The Lion for change" premierar kampanjer och kommunikation vars ambition är att förbättra och förändra orättvisor och obalans mellan könen.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Follow The Arches”
Den kanadensiska byrån Cossette vann i förra veckan Grand Prix i Cannes Lions för kampanjen "Follow the Arches", en OOH-kampanj där McDonalds ikoniska bågar plockades isär och omvandlades till riktiga vägskyltar.
Berghs är bäst i Cannes - för femte året i rad
För otroliga femte året i rad utnämns Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen AKQA Future Lions i Cannes.