Tävlingar
Kreativa tävlingar kan komma att bli en stor del av tiden som student på skolan. Att delta i både svenska och internationella kreativa tävlingar under utbildningens gång ett bra sätt att bygga sitt personliga varumärke och skapa case till din portfolio för framtida jobbsök. Här samlar vi alla artiklar kopplade till våra studenters tävlingar.
Berghsstudenter står bakom hälften av nomineringarna i Gulltagen 2019
I år är det återigen dags för Berghs studenter att tävla i den prestigefyllda tävlingen Gulltagen och när de nominerade inför 2019 års prisutdelning i Oslo presenterades var inte mindre än 3 av 6 case från Berghsstudenter.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Today at Apple”
Grand Prix inom kategorin "Brand Experience & Activation" gick i årets Cannes Lions till "Today at Apple".
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Blood Normal”
Den relativt nyinstiftade kategorin ”Glass: The Lion for change" premierar kampanjer och kommunikation vars ambition är att förbättra och förändra orättvisor och obalans mellan könen.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Follow The Arches”
Den kanadensiska byrån Cossette vann i förra veckan Grand Prix i Cannes Lions för kampanjen "Follow the Arches", en OOH-kampanj där McDonalds ikoniska bågar plockades isär och omvandlades till riktiga vägskyltar.
Berghs är bäst i Cannes - för femte året i rad
För otroliga femte året i rad utnämns Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen AKQA Future Lions i Cannes.
Flera Berghsstudenter på shortlist i Future Lions 2018
Nu har bidragen som blivit nominerade i AKQA Future Lions i Cannes 2018 tillkännagivits.
Berghs Grad Show 2018
Grad Show, examensutställningen som visar upp avgångsklassernas bästa arbeten, hade i år fokus på att göra utställningen till en digital upplevelse.
Studentprojekt vinner guld i Indigo Design Awards
Berghsstudenterna Emelie Svensson, Mikaela Sandström, Disa Hein och Lisa Liljenberg vann en bronskub i One Show med sitt projekt, som nu också blivit belönat med guld i Indigo Design Awards.
Analoga spaningar på digitala trender från Gulltaggen 2018
Åtta Berghsstudenter delar spaningar och trender från Gulltaggen 2018.
Berghs-trio vinner Client Pitch i Young Ones
Förra veckan kammade team från Berghs hem fyra stycken kuber i ADC och två pennor i Young Ones.
Berghsstudenter vinnare i Prime Creative Awards 2018
Hur ökar man uppmärksamheten kring Järvaveckan och skapar förutsättningar för fortsatt dialog över året?
Berghs studenter tar hem två pennor och fyra kuber i The Young Ones
I 2018 års upplaga av One Shows studenttävling var 10% av finalisterna studentgrupper från Berghs - och de kammade hem sex av priserna.