Berghs Upgrade - Digital Producer

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • 168 timmar

Bli en Digital Producer på 12 veckor! För dig som idag leder produktioner eller projekt och vill fördjupa dina digitala kunskaper inom området.

Sammanfattning Nyhet

Ansök nu Sista ansökningsdag är 10 dec 2018

Datum: 11 mar 2019 – 14 jun 2019

Sista ansökningsdag: 10 dec 2018

Hur: Dagtid

Antal timmar: 168

Egna studietimmar: ca 25 timmar per vecka

Kursdatum: Utbildningen har lärarledda lektioner måndagar och torsdagar, kl 09.00 -17.00. Första samt sista utbildningsveckan har fler schemalagda dagar.

Plats: Sveavägen 34, Stockholm

Om utbildningen

Som Digital Producer ansvarar du för att ni får med det digitala i alla produktioner. Du ser till att det skapas rätt förutsättningar för teamet, rätt format för rätt plattform och hjälper till att ta strategiska beslut vid webbproduktioner, filminspelningar och onlineannonsering.

Under utbildningen kommer du att lära dig att tänka strategiskt och taktiskt kring digital produktion och få förståelse för datadriven kommunikation. Kursen innehåller ett skarpt case som tar dig igenom tre olika områden Utforska & leda, Producera och Lansera. Vi kommer att lära oss grunderna, trender, processer, metoder och arbeta med att planera och leda olika produktioner med det digitala i fokus.

Pedagogisk modell

På Berghs arbetar vi med så kallad Action Based Learning. Det bygger på individens ansvar för det egna såväl som gruppens lärande. Kursen baseras på case och varje vecka får kursdeltagarna en utmaning som ska lösas under veckan. Teori varvas med praktiska övningar. Vissa uppgifter kan löpa parallellt och sträcka sig över flera veckor. Ibland sker det med fiktiva fall, ibland med verkliga kunder.

Utbildningen är på heltid i 12 veckor. Den första veckan görs en uppgift på temat som blir en introduktionsövning där vi får lära känna varandra, det nya arbetsklimatet och utbildningsmodellen som väntar. Några av landets främsta experter inom sina yrkesområden kommer att guida dig genom processen.

Vem är utbildningen för?

Utbildningen riktar sig till dig som vill arbeta som Digital Producer och driva digital utveckling och kommunikationsprojekt för varumärken och organisationer.

Du förväntas ha grundläggande kunskaper inom produktionsledning, en förmåga att driva och leda team och kommunikationsprojekt, vara intresserad av sociala medier samt ny teknisk utveckling. Du kanske har arbetat som produktionsledare, projektledare, processledare eller marknadskoordinator och haft roller på en kommunikationsbyrå, produktionsbolag eller på en marknadsavdelning. Efter avslutad utbildning kommer du att kunna söka jobb som Digital producer eller Integrerad producer.

Berghs Upgrade

Genom utbildningskonceptet Berghs Upgrade, ger Berghs möjlighet att skifta karriär och utbilda till en ny yrkesroll baserad på befintlig kompetens – på 12 veckor.

Utbildningarna riktar sig till en erfaren målgrupp som redan har erfarenhet av att arbeta inom kommunikation och vill styra om sin karriär mot ett nytt område eller en ny spetskompetens. Vid avslutad utbildning inom Berghs Upgrade finns en ny uppsättning kunskaper, erfarenheter som visar på ny kompetens direkt i ditt CV.

11 mar 2019 – 14 jun 2019 Nyhet

Sista ansökningsdag är 10 dec 2018

Hur: Dagtid
Antal lektionstimmar: 168
Egna studietimmar: ca 25 timmar per vecka
Kursdatum: Utbildningen har lärarledda lektioner måndagar och torsdagar, kl 09.00 -17.00. Första samt sista utbildningsveckan har fler schemalagda dagar.
Plats:

Sveavägen 34, Stockholm

Ansök nu Sista ansökningsdag är 10 dec 2018

Övrig information

Utbildningen har lärarledda lektioner på måndagar och torsdagar kl. 9:00-17:00 som standard (avvikelser kan förekomma). Observera att utbildningens första vecka (17-21/9) samt den sista utbildningsveckan (3-7/12) kommer att ha schemalagda lektioner varje dag (måndag-fredag). Schema för introduktionsveckan skickas ut innan kursstart.

Det här får du

  • Grundläggande kunskap om digital produktion.
  • Insikt i trender och det senaste inom digital kommunikation.
  • Kunskap om hur du tänker strategiskt kring digital produktion och hur du kopplar den strategin till affärskritiska mål.
  • Kunskap om att leda digitala projekt och produktioner.
  • Kunskap om design thinking-metoder och hur dessa appliceras i digitala utvecklingsprojekt.
  • Verktyg för digital idéutveckling.
  • Att arbeta med prototyper och wireframes för snabba iterationer
  • Mobilen först och skalbar design
  • Kunskap och insikt i datadriven digital marknadsföring
  • Kunskap om effektmätning.
  • Praktiska övningar i att producera/planera innehåll.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Om du har specifika frågor kring utbildningen Digital producer, vänligen kontakta utbildningskoordinator Stina Svärd

Programansvarig

Fredrik Heghammar, talare, facilitator och utbildningskonsult. Fredrik har lång bakgrund inom innovation, digital produktion/kommunikation och utbildning. Fredrik har bland annat jobbat på Another Tomorrow, Google Creative Lab i New York, Berghs School of Communication, Perfect fools, Abel & Baker och Framfab.

Delkursansvariga: Sara Öhman, konsult digital marknadsföring med fokus på att driva resultat både organiskt samt med köpta medier. Markus Björk, strategisk projektledare på Brindfors, tidigare Digital director och Markus har lång erfarenhet som Digital Producer.

Utbildningen har lärarledda lektioner på måndagar och torsdagar kl. 9:00-17:00 som standard (avvikelser kan förekomma). Observera att utbildningens första vecka (17-21/9) samt den sista utbildningsveckan (3-7/12) kommer att ha schemalagda lektioner varje dag (måndag-fredag). Schema för introduktionsveckan skickas ut innan kursstart.

  • Grundläggande kunskap om digital produktion.
  • Insikt i trender och det senaste inom digital kommunikation.
  • Kunskap om hur du tänker strategiskt kring digital produktion och hur du kopplar den strategin till affärskritiska mål.
  • Kunskap om att leda digitala projekt och produktioner.
  • Kunskap om design thinking-metoder och hur dessa appliceras i digitala utvecklingsprojekt.
  • Verktyg för digital idéutveckling.
  • Att arbeta med prototyper och wireframes för snabba iterationer
  • Mobilen först och skalbar design
  • Kunskap och insikt i datadriven digital marknadsföring
  • Kunskap om effektmätning.
  • Praktiska övningar i att producera/planera innehåll.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Om du har specifika frågor kring utbildningen Digital producer, vänligen kontakta utbildningskoordinator Stina Svärd

Fredrik Heghammar, talare, facilitator och utbildningskonsult. Fredrik har lång bakgrund inom innovation, digital produktion/kommunikation och utbildning. Fredrik har bland annat jobbat på Another Tomorrow, Google Creative Lab i New York, Berghs School of Communication, Perfect fools, Abel & Baker och Framfab.

Delkursansvariga: Sara Öhman, konsult digital marknadsföring med fokus på att driva resultat både organiskt samt med köpta medier. Markus Björk, strategisk projektledare på Brindfors, tidigare Digital director och Markus har lång erfarenhet som Digital Producer.

Behöver jag några förkunskaper?

Du förväntas ha grundläggande kunskaper inom projekt- och/eller produktionsledning, en förmåga att driva och leda team och kommunikationsprojekt, vara intresserad av sociala medier samt ny teknisk utveckling.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här utbildningen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Studieavgift inkl. moms
87 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
70 000 kronor

Tillkommande kostnader
Egen bärbar dator

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du förväntas ha grundläggande kunskaper inom projekt- och/eller produktionsledning, en förmåga att driva och leda team och kommunikationsprojekt, vara intresserad av sociala medier samt ny teknisk utveckling.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här utbildningen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

87 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

70 000 kronor

Tillkommande kostnader

Egen bärbar dator

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!
Datum

10 dec
Sista datum för ansökan

11 mar
Kursstart

168
Lektionstimmar

Utbildningen har lärarledda lektioner måndagar och torsdagar, kl 09.00 -17.00. Första samt sista utbildningsveckan har fler schemalagda dagar.