Marknadskommunikation
Marknadskommunikation, eller strategisk kommunikation, är ett måste för att skapa ett starkt varumärke och göra framgångsrika satsningar inom all marknadsföring. Och kunskaperna är faktiskt inte enbart vigda för den som ska arbeta med att ta fram strategier och sköta projektledning utan innebär också ett rejält karriärsmässigt försprång för kreatörer. Att kunna sätta upp förutsättningar utifrån väsentliga analyser, ha förståelse för hur man arbetar efter givna ramar och vara så kreativ det går inom dem summerar ju hela processen.
Berghs Intro
- Kommunikation enligt Berghs
- Strategi och PR
- Visuell kommunikation
Berghs Intro
- Yrkesroller inom kommunikation
- Idéarbete och process
- Det kreativa hantverket
Event och möteskommunikation
- Digitala och fysiska evenemang
- Målsättning, mätning och uppföljning
- Skapa upplevelser i tid och rum
Intern kommunikation
- Kommunikationsplanering
- Lyckas med möten och dialog
- Stödja ett kommunikativt ledarskap
Kriskommunikation
- Identifiera potentiella kriser
- Intern- och externkommunikation
- Informationspåverkan
Marknadskommunikation
- Varumärkesstrategi
- Marknadsanalys och verktyg
- PR och Content marketing
Place Branding
- Bygg ett starkt platsvarumärke
- Modeller och strukturer för utvärdering
- Verktyg för ständig förbättring
Presentation Basics
- Learn at your own pace
- From presentation planning to delivery
- Project-based, fun and practical
Strategisk hållbarhetskommunikation
- Omvärldsanalys
- Hållbarhet
- Verktyg
Strategisk kommunikation
- Att leda och utveckla kommunikationsverksamhet
- Omvärldsanalys
- Kommunikationsplanering i praktiken
Strategisk kommunikation och PR
- Strategi, mål och mätning
- Hållbarhet ur ett kommunikationsperspektiv
- PR-/kommunikationsplanens olika delar
Relaterade artiklar

Att marknadsföra dig själv
Varumärkesutveckling handlar om att hitta, inte hitta på. Att utgå från det som faktiskt finns för att sedan formulera och kommunicera det på ett relevant, inspirerande och särskiljande sätt. På samma sätt kan du tänka kring din personliga, professionella utveckling.

Så fick Ida användning av kursen Intern kommunikation
Ida Vassdal är kommunikatör på Hyresgästföreningen. Våren 2023 gick hon kursen Intern kommunikation på Berghs och fick förnyad stolthet över sin yrkesroll. “Internkommunikation är bland det viktigaste vi gör på en arbetsplats”, säger Ida. Här berättar hon om kursen och vad hon fick med sig tillbaka till sin arbetsplats.

5 tips om hur du bibehåller en plats attraktionsförmåga
Grattis Barcelona, Göteborg och New York! Det är tre exempel på städer som långsiktigt har lyckats skapa attraktiva platser, bygga lojalitet hos invånare och näringsliv, samt intresse att besöka och investera i området. Så hur skapar du en attraktiv plats och framför allt – hur lyckas man behålla attraktiviteten? Michael Persson Gripkow, kursansvarig för Place Branding på Berghs delar här med sig av några tips.