Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Mönsterskatta dina leopardtrosor

futgjhb

Underklädesjätten Björn Borg ställer upp som första samarbetspartner i välgörenhetskampanjen ”Mönsterskatta”. De färgglada och djurmönstrade trosorna är några av de första plaggen som ska hjälpa välgörenhetsorganisationen Peace Parks att rädda de utrotningshotade djuren på den afrikanska savannen.

Maj 22, 2013

Examensgruppen som fick Peace Parks som kund i sitt examensprojekt och valde att skapa en lösning som utgick ifrån var de kunde hitta Afrika i svenskarnas vardag. Svaret blev: på våra egna kroppar.

-När studenterna från Berghs kontaktade oss var det ingen fråga om saken. Det är klart att Björn Borg vill vara delaktiga i ett så lekfullt och självklart koncept som detta. Eftersom vi redan har produkter som passar bra för i studenternas kampanj var det inga konstigheter att skicka över exemplar med detsamma, säger Frederick Mungai, Marketing Manager, Björn Borg Sverige.

Sjalar, byxor, toppar och underkläder – plaggen med mönster som inspirerats av de afrikanska djuren är många. Det myllrar av zebror, leoparder och många andra afrikanska djur på våra gator idag och det vill vi att Peace Parks ska ta vara på. Kampanjen visar på enkelheten att ge en liten extraslant, det vill säga att mönsterskatta, för att låta exempelvis leoparden vara leopard i framtiden och inte bara ett mönster. Vi är så glada för den positiva respons vi fått från Björn Borg och att man redan på torsdag har möjlighet att mönsterskatta i vår monter på Berghs examensutställning. – Lie Barrén, PR-student på Berghs School of Communication.

I dagsläget är kampanjen endast ett examensarbete men att vi om någon månad har möjlighet att skatta våra mönstrade modeplagg via en kampanjsida eller direkt i kassan hos olika samarbetspartners är enligt Peace Parks mycket möjligt.

Medverkande i projektet
Lie Barrén (Strategisk kommunikation och PR), Claes Lovén (Interactive Communication), David Dennerkrans (Interactive Communication), Hanna Hallin (Marknadskommunikation), Jessica Ericsson (Produktionsledning - Operativ projektledning), Carl Cavallius (Interactive Communication) och Emelie Lenning (Reklam - Copywriter)

Berghs exhibition äger rum 25-26 maj. Då är alla välkomna att komma förbi Sveavägen 34 för att titta på de 18 kommunikationslösningar som presenteras i skolans lokaler.