“Kursen gör dig trygg i datadriven marknadsföring”
Kvällskursen gjorde Amanda Jakobsson tryggare i att analysera, testa och följa upp organisationens kommunikation. Här berättar hon mer.
Frukost, flirt och ketchup – så skapade vi en kampanj för en ensam generation
När Felix, Klara och Boris – studenter på programmet Strategisk Kommunikation på Berghs – kammade hem en vinst i Young Ones för sitt arbete med Heinz Jalapeño Ketchup, blev de en del av det imponerande prisregnet för skolan.
Berghs studenter toppar listorna i One Show
Lucas Kronemyr och Adam Wibom går programmet Art Director/Copywriter på Berghs.
Spicy ketchup och heta böcker – så vann de juryns hjärtan i New York
Med en idé som förenar het ketchup och trendig litteratur tog förstaårsstudenterna på programmet Art Director/Copywriter Alice, Martha och Channa hem vinsten i den internationella tävlingen Client Pitch i New York.
Från flygplansfrukost till global succé – idéerna bakom priserna
De har tagit hem vinster i både Young Ones och Clio Awards – två av världens mest prestigefulla kreativa tävlingar.
Lusten till ord. Och olusten.
Vad är meningen med ord? Skapa mening kanske. Utan ord blir vi ordlösa. Svarslösa. Försvarslösa. Vad väger ord? Vissa dagar ett ton, andra dagar lätt
BERGHS ÄR BÄST I VÄRLDEN - HISTORISK TOPPLACERING I YOUNG ONES
I årets upplaga av den internationella studenttävlingen Young Ones kammar Berghs hem förstaplatsen i den globala rankingen, och utses därmed till världens mest kreativa skola – en historisk bedrift som befäster Berghs position som ledande inom kreativ kommunikation och utbildning.
Meet the Interns Shaping Sweden’s AI Scene
When Mathilde from Norway and Gio from Mexico joined Berghs’ Content Engineering program, they weren’t just moving to a new country, they were moving into the future of creativity amplified by AI.
Minska stressen - Berghs kursansvarigas bästa tips
Både arbetsliv och studentliv kan stundtals vara väldigt stressigt. Vi har frågat några av våra kursansvariga hur de gör för att stressa ner.
Benjamin hittade sitt uttryck och utvecklades som illustratör
Benjamin Kruse berättar om sitt jobb och om distanskursen Illustration som han gick på Berghs. “Läraren Annika Sköld var proffsig och inkluderande."
Adam tog sig till final i PrintPower Award 2025
Med en stark visuell idé tog Adam Aldowsary sig hela vägen till final i denna prestigefyllda tävling. Här berättar han om sitt tävlingsbidrag.
Vad gör en projektledare?
Projektledarrollen växer – och för varje dag blir den ännu mer central. Men vad innebär det egentligen att vara projektledare idag?
5 anledningar att läsa en kurs på Berghs i höst
Har du funderat på att plugga nu i höst, men tvekar fortfarande eller har svårt att övertyga din chef om varför du ska gå en kurs?
Så tog Sebastian nästa steg i karriären med UX Writing
Sebastian Rylander Misgeld är digital kommunikatör på Pensionsmyndigheten. I våras gick han en kurs i UX Writing och fick både verktyg och ny energi.
Experternas bästa poddtips
Vilka poddar lyssnar du på i din yrkesroll? Några av Berghs kursansvariga har valt ut kommunikativa poddtips perfekt lämpade för lunchpromenaden!
Kursen Digital B2B-marknadsföring – för dig som behöver en helhetsbild
Vill du kunna sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla innehåll för hela köpresan? Pontus Staunstrup berättar om sin kurs.
"Kursen har gjort mig mycket tryggare i min roll som projektledare"
Maja Sandin jobbar som marknadskoordinator på ett energibolag. Våren 2025 gick hon en intensivkurs i projektledning på Berghs.
Berghs experter delar misstag och lärdomar
Ibland blir saker inte riktigt som det var tänkt. Här berättar Berghs kursansvariga om tabbar de har råkat göra på jobbet och vad de lärde sig.
AI och kommunikation – så förändras branschen
Kommunikationsbranschen är alltid i förändring, men just nu accelererar utvecklingen i en takt vi inte upplevt tidigare.
Från "Happy Accident" till Strategisk kommunikation
Från grafisk design och fotografi till strategisk kommunikation och stadsutveckling!
Kursen gav Sandra nyckeln till att använda sociala medier framgångsrikt
Här berättar Sandra Axell Katouzi, marknadschef på Skansen, om sitt jobb och Berghs intensivkurs Bygga varumärke i sociala medier.
Hållbarhetskommunikation som funkar – från fakta till handling
Problemet är i regel inte hållbarhetsarbetet i sig – utan hur vi kommunicerar det. Helena Björklund och Olof Gränström hjälper oss att förstå mer.
AI och konsten att börja om
Föreställ dig att du sitter och lägger ett stort pussel.
Kursnyheter på Berghs!
Har du undrat vad det finns för nya spännande kurser på Berghs? Då kan vi glatt meddela att vårt utbud har fått tillökning.