Så kan AI användas i marknadsföring
AI revolutionerar marknadsföring – men hur behåller du kreativiteten och förtroendet när allt går att automatisera?
Frida gick en framtidskurs för nyfikna kommunikatörer
Frida Hallström är Kommunikations- och marknadsansvarig på Almi Väst. Efter kursen på Berghs använder hon dagligen AI som strategiskt bollplank.
Cecilia utökade sin verktygslåda med Business Design
Våren 2025 tog Cecilia steget och gick kursen Business Design – en resa som inte bara utvecklade hennes kompetens, utan även öppnade nya perspektiv.
Sommar, sol och poddar
En härlig podd kan fylla dig med nya tankar eller positiv energi. Här har vi samlat några poddar som passar perfekt till din egentid under semestern.
Från operativ till strategisk – så förändrade kursen Villes arbetssätt
Ville Engberg jobbar på Voice of the Ocean. På distanskursen Strategisk kommunikation fick han både en verktygslåda och värdefulla kontakter.
Så breddade Julia sin karriär med en kvällskurs i copywriting
Julia Ekström är tonsättaren som adderade copywriting till sin kreativa palett. Här berättar hon mer om studetiden och sitt jobb.
Så får du kollegorna att få upp ögonen för internkommunikation
Internkommunikation gör skillnad – men hur får vi fler att förstå det? Här är Jenny Forss tips.
Kvällskursen förändrade Sarras syn på kreativitet
När Sarra Reguig sökte kursen Content Creation Start på Berghs var tanken att det skulle vara ett steg mot något nytt – och så blev det.
15 veckors distanskurser på Berghs – NÄR DU strävar efter förändring
Du har stor möjlighet att styra över din egen studietid och kan därför oftast arbeta 100% samtidigt som du studerar.
Berghs förstaårsstudenter vinner Future Lions med idé som kan upptäcka hudcancer
När Future Lions firar 20 år i Cannes kliver tre förstaårsstudenter från Berghs School of Communication upp på scenen som en av världens fyra vinnare.
Så förverkligade Rebecka sin illustrationsdröm – på distans från Sydkorea
Rebecka Cassiopeia Stålhammar gick kursen Illustration i höstas. Här berättar hon om studietiden på Berghs och arbetslivet i sitt nya hemland.
Höstens kvällskurser på Berghs
Planera hösten idag! Öka dina chanser att hitta ett nytt jobb, utvecklas där du är – eller ta nästa steg i karriären.
Hur är det att ha sitt företag på Berghs cowork? Nathaly delar med sig!
"Jag drogs till den kreativa energin och det inbjudande klimatet – men också till den praktiska närheten."
Distanskursen AI för kommunikatörer blev rätt val för Ulrika
“Jag kan varmt rekommendera kursen. Den var rolig, lagom utmanande och det kändes tryggt i gruppen”, säger Ulrika Gustavsson.
5 tips på hur du tar datadrivna beslut inom marknadsföring
Ignacio Varas är kursansvarig för Datadriven marknadsföring Start på Berghs. Här delar han en steg för steg-guide.
"Testa, våga, vänta inte – ta första steget idag"
Mamad Hormatipour berättar om jobbet som producent och fotograf. Och om kvällskursen som gav honom nya verktyg, värdefulla kontakter och inspiration.
AI-lyftet, ett samarbete med Microsoft, TRR och Berghs School of Communication
På initiativ av Microsoft, inom ramen för AI-lyftet, har ett samarbete inletts mellan TRR och Berghs School of Communication.
“Kursen gör dig trygg i datadriven marknadsföring”
Kvällskursen gjorde Amanda Jakobsson tryggare i att analysera, testa och följa upp organisationens kommunikation. Här berättar hon mer.
Frukost, flirt och ketchup – så skapade vi en kampanj för en ensam generation
När Felix, Klara och Boris – studenter på programmet Strategisk Kommunikation på Berghs – kammade hem en vinst i Young Ones för sitt arbete med Heinz Jalapeño Ketchup, blev de en del av det imponerande prisregnet för skolan.
Berghs studenter toppar listorna i One Show
Lucas Kronemyr och Adam Wibom går programmet Art Director/Copywriter på Berghs.
Spicy ketchup och heta böcker – så vann de juryns hjärtan i New York
Med en idé som förenar het ketchup och trendig litteratur tog förstaårsstudenterna på programmet Art Director/Copywriter Alice, Martha och Channa hem vinsten i den internationella tävlingen Client Pitch i New York.
Från flygplansfrukost till global succé – idéerna bakom priserna
De har tagit hem vinster i både Young Ones och Clio Awards – två av världens mest prestigefulla kreativa tävlingar.
Lusten till ord. Och olusten.
Vad är meningen med ord? Skapa mening kanske. Utan ord blir vi ordlösa. Svarslösa. Försvarslösa. Vad väger ord? Vissa dagar ett ton, andra dagar lätt
BERGHS ÄR BÄST I VÄRLDEN - HISTORISK TOPPLACERING I YOUNG ONES
I årets upplaga av den internationella studenttävlingen Young Ones kammar Berghs hem förstaplatsen i den globala rankingen, och utses därmed till världens mest kreativa skola – en historisk bedrift som befäster Berghs position som ledande inom kreativ kommunikation och utbildning.