Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.

"Jag ångrar inte en sekund att jag gick kursen Varumärkes- och affärsstrategi"
Hösten 2020 gick Magdalena Ranagården en 8 veckor lång distanskurs på Berghs.

"Det livslånga lärandet är framtiden"
Robin Tapper är pressekreterare på Arbetsmiljöverket.

"Jag tar med mig en hel uppsjö lärdomar och framför allt pepp och glädje i skapandet"
Umeåbon Moa Svantesson jobbar med streetwear och illustration. Här berättar Moa om jobbet och vad hon lärde sig på illustrationskursen på Berghs.

Distanskursen passade Caroline perfekt
Growth Marketing handlar om att öka antalet kunder, användare eller medlemmar.

Caroline fyllde på med kunskap och energi
Caroline Adolfsson är en erfaren AD och grafisk formgivare. Här berättar hon om distanskursen Art Direction och hyllar läraren.

"Facilitering handlar om att göra, att lyssna och att leda"
Karolina Krön är Näringslivsstrateg i Huddinge kommun. Här berättar hon vad hon lärde sig på Berghs intensivkurs Facilitering.

Kursen Growth Marketing gav Andreas nya insikter och tankesätt
Andreas Magnusson arbetar som marknadsansvarig på E-TRON AB.

Linda fick verktyg att utveckla och leda en modern kommunikationsavdelning
Linda Wangström jobbar som tf. kommunikationschef på polisen. Här berättar hon om kursen Communication Management och sitt jobb.

Kursen gav Linda en djupare förståelse för Employer Branding
Employer Branding kommer att bli allt viktigare för företag och organisationer att jobba med. Här berättar Linda Blom om kursen hon gick på Berghs.

Den interna kommunikationen har fått ökad betydelse i en föränderlig värld
Mikaela Stangebye är projektledare inom eventbranschen.

Kursen Content Marketing gav Niklas massor av nya idéer
“Jag har fått en mycket bredare förståelse för hur många olika sorters content det faktiskt finns", säger Niklas Thornblad.

Att marknadsföra dig själv
Varumärkesutveckling handlar om att hitta, inte hitta på.