Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Fortsätt utvecklas och följ din dröm
Pontus Venström har alltid tecknat. I höstas bestämde han sig för att förkovra sig i detta intresse genom att läsa kursen Illustration på Berghs.
Sara fördjupade sig i insiktsdriven strategi
Sara Ek är CX Strategic Project Manager på Aftonbladet.
"Det är en välkomnande och hjälpsam atmosfär på kursen Illustration"
Victoria Levin är illustratör och berättar här om sitt jobb och om distanskursen Illustration som hon läste hösten 2020.
Bra att lära sig marknadsföring – även för kreatörer
Monica Sandberg är en kreativ person som gillar att skapa.
Fick handfasta verktyg som hjälper företag att växa och synas
Sarah Gotthold läste Strategisk marknadsföring under våren 2020.
Engagemanget fungerade utmärkt även i det digitala klassrummet
Gabriella Mathisson har arbetat med kommunikation och marknadsföring i många år inom Telekombranschen, men ville utöka den strategiska kompetensen.
Karin ville utvecklas som illustratör
Våren 2020 läste Karin Gillberg en illustrationskurs på Berghs.
Distanskursen breddade Rickards kunskaper i varumärkesstrategi
Rickard Andersson jobbar som strategisk marknadsförare på Returpack/Pantamera.
Kursen gav Emma ett helhetsperspektiv på rollen som kommunikationschef
Emma Jansfors Jihammar är kommunikationschef inom Försvarsmakten och har läst två kurser på Berghs.
Yasemin breddade sin kunskapsbas på Berghs
Yasemin Bayramoglu är en erfaren journalist och redaktör som valde att vidareutveckla sig för att även kunna ta nya uppdrag.
Berghs var Julias självklara val
Julia Lindholm är kommunikatör, bor i Värmland och läste Digital Copywriting på distans under våren 2020.
Copykursen fick Anders att se texter på ett annat sätt
Våren 2019 läste Anders Delhag en distanskurs i copywriting, vilket öppnade nya karriärmöjligheter.