Studentliv
Studentliv har fokus på våra heltidsutbildningar och hur det är att studera heltid på Berghs. Läs om samverkanskurserna där de olika programmen jobbar tillsammans med diverse kommunikationsutmaningar. Förstå mer om hur du som student kan jobba med olika projekt, få insyn i de olika kreativa tävlingar etc. Här samlar vi alla artiklar kopplade till studentlivet på Berghs.
Praktik utomlands del 2: resa bort och komma fram
I den andra delen i serien Praktik utomlands delar studenterna Kevin Krooks och Gustaf Haffling med sig av sina bästa tips för vad du inte får missa när praktikplatsen är fixad och du är på väg att resa till den nya staden och landet.
Praktik utomlands del 3: get to work!
I den tredje och avslutande delen av serien Praktik utomlands beskriver studenterna Kevin Krooks och Gustaf Haffling hur du enklast finner dig tillrätta i den nya staden och vad du ska tänka på när du kliver in till den första dagen på ditt praktikställe utomlands.
Vikten av den röda tråden
Under hösten 2017 fick studenterna i programmet Strategisk kommunikation två kluriga uppgifter av företaget Oscar Jacobson: hjälp oss att göra om vår hemsida och hur kan vi lansera i Tyskland utan traditionell marknadsbudget?
Graphic Design students work with Chimney and Eytys
During this fall students of the Communication Design program has created concepts for Eytys capsule collection launching this spring.
"Fördomarna mot damishockey är AIK:s absolut största hinder"
Under hösten fick studenterna i klassen Public Relations ett uppdrag av AIK Damhockey.
#metoo - en personlig kampanj som inte slutar på nätet
Den virala kampanjen #metoo har under veckan spritt sig som en löpeld över hela världen.
”Många underskattar användarupplevelsen i mobilen”
Den första uppgiften på programmet Digital Strateg/Digital Kreatör gick ut på att skapa en webbshop på tre veckor.
”Att bli pappa har gjort mig mer effektiv”
Hur är det att plugga på Berghs och samtidigt ha småbarn?
Så skapade studenterna en kampanj för City Bikes som snart blir verklighet
Att skapa en kampanj som engagerar en bred målgrupp och som dessutom fortsätter att vara intressant under sju månaders tid är en utmaning att bita i, även för den mest välrenommerade byrån.
Designstudenter tolkar framtidens design i utställning
Framtidens designers tolkar framtidens design.
Efter Musikhjälpen: inspiration, kreativitet, ambition, glädje!
Med det vinnande budet 25.
Berghs-klass auktionerar ut kunskap för utsatta barns utbildning
En full dag med fem team som var för sig tar fram kreativa idéer till er brief.