Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs välkomnar David Alledal och Petronella Barvaeus!

turesson_alledal

Berghs hälsar två nya kollegor välkomna som i vår tar över rodret för att leda två av skolans heltidsprogram: Art Director/Copywriter och Digital strateg/Digital kreatör. I vår ansluter David Alledal från DDB och Petronella Barvaeus från Fröjd.

Skrivet av Berghs School of Communication
April 27, 2017

Berghs rekryterar två personer som ska överta ledarskapet för två av skolans heltidsprogram, Art Director/Copywriter samt Digital strateg/kreatör. Från DDB rekryteras David Alledal, Copywriter, och från Fröjd rekryteras Petronella Barvaeus, digital strateg. I tjänsterna ingår bland annat att utveckla utbildningarna för en allt mer digitaliserad framtid och att träna studenterna i sina kommande yrkesroller.

David Alledal

David Alledal gick ut som Copy från Berghs 2012 med vinster i Future Lions och One Show i bagaget. Efter studierna började David på Hummingbirds och gick sedan vidare till DDB där han arbetat som copywriter sedan snart 5 år. Nu återvänder han till Berghs som ny programansvarig för heltidsutbildningen AD/Copy från och med 31/5.

– Det hade nästa varit enklare att tacka nej, det här kommer nämligen att vara en vansinnigt stor utmaning och omställning för mig. Men jag kan liksom inte sitta här och rekommendera alla andra att vara modiga och progressiva, nu var det min tur att hoppa helt enkelt, säger David Alledal.

David vann sitt första guldägg med sin första kampanj, en radioreklam för Non Smoking Generation. Han har citerats i statsminister Fredrik Reinfeldts tal i Almedalen med budskap ur en employer-branding-kampanj för McDonald’s. Innan studierna på Berghs hade David en framgångsrik karriär i restaurangbranschen som barchef på Berns och var med och startade nya Lydmar Hotel.

David tar över tjänsten efter Christopher Waldekrantz som fortsätter på Berghs i rollen som Head of Communication med ansvar för kreativt ledarskap på skolan.

Petronella Barvaeus

Med lärdomar från snabbfotade techbolag har Petronella specialiserat sig på att hjälpa mer traditionella företag med digitalisering och innovativ marknadsföring vilket hon kommer att kombinera med rollen som programansvarig för Berghs program Digital strateg/Digital kreatör.

– Min absoluta spets är inom “digitalt”, jag har satsat på bredd och vill hela tiden testa och förstå nya områden. Jag har förmodligen något slags rekord i att ha jobbat med kunder i flest olika branscher – utöver vapen och tobak kan jag inte komma på någon typ av verksamhet som jag inte snuddat vid. Efter att ha extraknäckt som kursansvarig och föreläsare under flera år känns det som ett naturligt och jäkligt spännande steg att axla programansvaret. Mötet med studenterna tvingar mig att hålla mig ajour, säger Petronella.

Hon kommer senast från en roll som digital strateg på Fröjd och har tidigare jobbat på byråer som Whispr Group och Creuna. Hon har även erfarenheter från startup­världen med fokus på kommunikation och tillväxt i tidiga skeden på bolag som Magine och Spotify Business.

Petronella tillträdde i mitten av april och tar över tjänsten efter Tobias Lundqvist som i sin tur är kvar på Berghs för att bidra i utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden.