5 kurser inom digital strategi

Jobbar du med digitalt innehåll och behöver vässa strategikunskaperna? Vill du lära dig mer om digital analys? Är ditt jobb att utveckla, ta fram och sätta digitala strategier som är förankrade i insikter och data? Här är fem kurser som passar dig.
Skrivet av
Berghs School of Communication
September 11, 2020
Digital analys och mätning
Om du arbetar med digital kommunikation och marknadsföring och i praktiken vill kunna mäta effekt, så titta hit! Den här kursen är både för dig som vill ha en grundläggande förståelse av mätning och analys samt till dig som behöver konkreta och praktiska verktyg för att själv kunna utföra mätning och analys. Vi berör allt ifrån SEM till Content Marketing och Facebookannonsering.
Digital PR
Du som arbetar med PR och marknadsföring och vill bli ännu mer slipad på de digitala delarna kommer att få många verktyg och tips med dig från den här kursen, med särskilt fokus på influencer marketing och sociala medier.
Google Analytics och webbpsykologi
Den här intensivkursen passar dig som arbetar med ett företags digitala närvaro. Det viktiga är att du har ett intresse för analys och mätning samt bättre vill kunna följa upp vad som händer på ditt företags sajt! Genom Google Analytics kommer du förstå hur besökarna rör sig på sajten och med webbpsykologi kommer du förstå varför de gör som de gör.
Digital Brand Strategy
Hur positionerar man varumärken för att lyckas i en alltmer fragmenterad värld där digitala och sociala medier är dominerande? Den här kursen vänder sig till dig som vill arbeta mer varumärkesdrivet för att bli framgångsrik i ett digitalt och alltmer komplext kommunikationslandskap.
Growth Marketing
Growth Marketing handlar om att skapa synergier mellan digitala kanaler och att arbeta för att ge kunden en enhetlig upplevelse genom hela kundresan. Vill du utveckla din analytiska förmåga och använda mätbara metoder som får varumärken att växa? Då är det här kursen för dig!