Den här artikeln är inaktuell eller har något år på nacken.      Här är Berghs aktuella kursutbud!

Här är intensivkurserna som erbjuds i december på Berghs!

Ibland kommer man helt enkelt inte loss för att läsa en kurs en dag i veckan under en hel eller halv termin – hur mycket det än behövs. Kanske bor du inte i Stockholm. Kanske passar det helt enkelt bättre att förlägga två eller tre heldagar i rad på Berghs, där du under intensiva timmar och fullt fokuserat, tillsammans med en grupp av likasinnade, tillgodogör dig nya insikter, kunskaper och vidgar ditt nätverk. Då är Berghs intensivkurser något för dig.

Vinterns intensivkurser på Berghs pågår mellan den 7 och 9 december. Välkommen med din ansökan!

Marknads-PR

PR har blivit en allt viktigare del av marknadsplanen och kan vara ett väldigt effektivt sätt att nå ut – om det görs på rätt sätt. Den här kursen bygger på de kunskaper du redan har och vänder sig till dig som vill börja arbeta mer aktivt och effektivt med Marknads-PR.

Ta gärna del av kursledaren Mattias Ströms frukostseminarium om hur du använder omvärlden för att skapa kreativ marknads-PR.

Sociala medier för kommunikatörer och informatörer (1 plats kvar!)

Det här är kursen för dig som vill bli en bättre skribent i sociala medier. Det handlar om att utnyttja kanalerna effektivt och framförallt att få fram ditt budskap. Här får du både diskutera din organisations närvaro i de sociala kanalerna, jobba med kreativitet och idéer och framförallt vässa redaktörs- och skribentrollen.

Här berättar kursansvarig Ylva Björnström om hur du kan maximera sociala medier som en kanal för ditt företags storytelling.

Social video (Fullbokad i december, så sök nästa kursstart istället!)

Rörlig media blir både allt vanligare och viktigare. Och experter förutspår att vi förmodligen inte ens sett början av den explosion som väntas. Med den här kursen i ryggen får du ett försprång och lär dig hur du kan jobba med social video för att vara med när det händer.

Här läser du en intervju med kursansvarig Anders J Larsson om hur att börja filma är att ge sig in i ett livslångt lärande.

Produktionsledning

Gillar du att arbetsleda människor eller har du kanske redan fått prova på vad det innebär att vara produktionsledare? Då kan den här kursen hjälpa dig att skaffa de grundläggande kunskaper och verktyg som behövs för att du ska kunna närma dig rollen som produktionsledare och ansvara för egna uppdrag.

Effektiv marknadskommunikation (En plats kvar!)

En väl fungerande kommunikation kan vara det som avgör hur ett företag lyckas, både internt och externt. Därför finns det få saker som är viktigare att satsa på än företagets marknads­kommunikation. Det här är en intensivkurs för dig som är varm i kläderna, men vill göra din kommunikation ännu mer effektiv!

Här läser du en intervju med kursansvarig Ulf Lesley om hur du hittar rätt i din storytelling och content marketing.

Intensivkurser

Att skriva för att övertyga (1 plats kvar)

I en värld där man fullkomligt drunknar i budskap gäller det att veta hur man ska kommunicera för att nå fram. Här får du konkreta tips och råd på hur dina ord blir de som verkligen påverkar mottagaren.

Här berättar kursansvarig Mikael Rosén om hur att ställa de rätta frågorna hjälper dig att nå i mål med din text.

Digital kommunikation (Fåtal platser kvar)

Världen är digital. Men hur tar man sig an den, var ska man närvara och på vilket sätt – det är vår tids stora frågor. Här får du som vill börja arbeta strukturerat med den digitala närvaron en ordentlig skjuts för att komma igång!

Här delar kursansvarig Simon Vikström med sig av fyra snabba sätt att komma igång med företagets digitala och sociala medier.

Intensivkurser2

Leda kreativa möten

Du som brukar leda möten eller hålla i workshops vet att inget möte är det andra likt. Och du vet också att de tillfällen då det klickar känns magiska! Den här kursen lär dig allt om hur du engagerar mötesdeltagarna och plockar fram deras mest kreativa sidor!

Här delar kursansvarig Karin Hedén med sig av tre enkla knep för att skapa mer effektiva möten.

Bygga varumärke i sociala medier (Fullbokad i december, så sök nästa kursstart istället!)

Att närvara i sociala medier är en självklarhet för de flesta företag och organisationer – men att veta på vilket sätt man ska kommunicera kan vara en utmaning. Här lär du dig ta fram strategier för vad du ska säga, hur du ska säga det och hur ofta du ska kommunicera för att få önskad effekt.

Här läser du en spännande intervju med kursansvariga Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh om sociala varumärken.

Strategisk hållbarhetskommunikation (Fåtal platser kvar!)

Hållbarhet är en nödvändig del av företagets engagemang och kommunikation. För det finns mycket att vinna på att tydligt kommunicera hur företaget tar sitt ansvar. Den här kursen ger dig en mängd verktyg på hur du kan arbeta för att låta både befintliga och potentiella kunder veta att ditt företag faktiskt är ett som bryr sig om omvärlden.

Här läser du en intervju med kursansvarig Erik Hedén om varför det är så viktigt att bygga en positiv känsla hos era kunder.

Projektledning (Fullbokad i december, så sök nästa kursstart istället!)

Du som är nyfiken på hur det är att arbeta som projektledare, eller som redan gör det men söker mer kunskap eller självförtroende, har en spännande kurs att se fram emot. Här får du grundläggande kunskap som en skicklig projektledare behöver för att ta ett uppdrag från genomfört – till framgångsrikt!

I den här intervjun berättar kursansvarig Mie Nygren om varför det är så viktigt att du som projektledare tar kontrollen.