Effektiv marknads­kommunikation

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 18 timmar

En väl fungerande kommunikation kan vara det som avgör hur ett företag lyckas, både internt och externt. Därför finns det få saker som är viktigare att satsa på än företagets marknadskommunikation. Det här är en intensivkurs för dig som är varm i kläderna, men vill göra din kommunikation ännu mer effektiv!

Sammanfattning Få platser kvar

Ansök nu Sista ansökningsdag är 25 maj 2018

Datum: 27 jun 2018 – 29 jun 2018

Sista ansökningsdag: 25 may 2018

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 18

Egna studietimmar: ca 2-3 timmar

Kursdatum: Onsdag 27/6, torsdag 28/6 och fredag 29/6 kl 09:00-16:00

Om kursen

Kommunikation blir allt viktigare i organisationer. Det gäller hela spannet från affären till rekrytering och förändringarbete. Detta medför allt större krav på kommunikatörer i företag och på myndigheter. Samtidigt snurrar själva kommunikationsvärlden snabbare än någonsin med nya teorier och kanaler i en aldrig sinande ström. Att på ett strukturerat sätt utvärdera och dra nytta av allt detta med en syn som är både långsiktigt strategisk och kortsiktigt flexibel med effektivitet som ledstjärna kräver både bredare och djupare syn på kommunikation.

Kursen ger en genomgång av marknadskommunikation med avstamp i de förändringar som digitaliseringen innebär. Vi tittar på tre centrala områden: Integrationen med sälj genom Content marketing och Marketing automation, förändringskommunikation samt ett mer agilt arbetssätt. Efter kursen får du med dig en struktur för att i praktiken kunna arbeta effektivt och integrerat i din kommunikation. Kursen syftar till att ge dig teori, metoder och praktiska verktyg för att du ska få en stabil grund och även börja ta nästa steg i din kommunikationsroll. Ett steg som även ger ett mervärde till hela organisationen med verksamhetsnytta som ledstjärna.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som har kommit över nybörjarstadiet inom marknadskommunikation, och arbetar t.ex. som projektledare, kommunikatör eller liknande. Du känner att du vill och kan ge mer till organisationen, men saknar de teoretiska och praktiska verktygen för att ta detta steg. Historiskt brukar merparten av deltagarna komma från B2B, men kursen är lika relevant för dig inom privata företag som inom offentlig sektor eller NGO, både i stora och små organisationer.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare här.

Kursansvarig

ulf-lesley-berghsUlf Lesley, Group Chief Marketing Officer på Strikersoft

27 jun 2018 – 29 jun 2018 Få platser kvar

Sista ansökningsdag är 25 maj 2018

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 18
Egna studietimmar: ca 2-3 timmar
Kursdatum: Onsdag 27/6, torsdag 28/6 och fredag 29/6 kl 09:00-16:00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 25 maj 2018

Övrig information

Ta chansen att mingla med dina kurskamrater, deltagare från sommarens andra intensivkurser och våra kursansvariga. Onsdagen den 27/6 anordnar vi en After Work kl 16.00-18.00 i Berghs café på plan 1.

Det här får du

  • Större påverkan till lägre kostnad
  • Struktur för att i praktiken kunna arbeta integrerat i din kommunikation
  • Att integrera kanalerna, med extra fokus på de sociala och digitala kanalerna
  • Förändringskommunikation
  • Din rollbeskrivning
  • Content Marketing och Marketing Automation, att synka med säljorganisationen
  • Gästföreläsare med case på lyckade, och mindre lyckade, projekt från sin egen verksamhet
  • Struktur och verktyg för att arbeta agilt inom en kommunikationsavdelning
  • Praktiskt testade verktyg för att få ett integrerat kommunikationssynsätt att fungera både i stora och små organisationer, i privat såväl som offentlig verksamhet
  • Inspiration till dig själv, och för att få dina kollegor och din chef med på resan mot en mer integrerad och effektivare marknadskommunikation

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Ta chansen att mingla med dina kurskamrater, deltagare från sommarens andra intensivkurser och våra kursansvariga. Onsdagen den 27/6 anordnar vi en After Work kl 16.00-18.00 i Berghs café på plan 1.

  • Större påverkan till lägre kostnad
  • Struktur för att i praktiken kunna arbeta integrerat i din kommunikation
  • Att integrera kanalerna, med extra fokus på de sociala och digitala kanalerna
  • Förändringskommunikation
  • Din rollbeskrivning
  • Content Marketing och Marketing Automation, att synka med säljorganisationen
  • Gästföreläsare med case på lyckade, och mindre lyckade, projekt från sin egen verksamhet
  • Struktur och verktyg för att arbeta agilt inom en kommunikationsavdelning
  • Praktiskt testade verktyg för att få ett integrerat kommunikationssynsätt att fungera både i stora och små organisationer, i privat såväl som offentlig verksamhet
  • Inspiration till dig själv, och för att få dina kollegor och din chef med på resan mot en mer integrerad och effektivare marknadskommunikation

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Jessica Tengeland, Biträdande partiombudsman, Göteborgsmoderaterna

"Kursen har gett mig ett bättre helhetsperspektiv på marknadskommunikation."

Jessica Tengeland, Biträdande partiombudsman, Göteborgsmoderaterna

Behöver jag några förkunskaper?

Kursen vänder sig till dig som har kommit över nybörjarstadiet inom marknadskommunikation, och arbetar t.ex. som projektledare, kommunikatör eller liknande.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
25 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
20 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Kursen vänder sig till dig som har kommit över nybörjarstadiet inom marknadskommunikation, och arbetar t.ex. som projektledare, kommunikatör eller liknande.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

25 000 kronor

Studieavgift exkl. moms

20 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!
Datum

25 maj
Sista datum för ansökan

27 jun
Kursstart

18
Lektionstimmar

Onsdag 27/6, torsdag 28/6 och fredag 29/6 kl 09:00-16:00

"Kursen har gett mig ett bättre helhetsperspektiv på marknadskommunikation."

Jessica Tengeland, Biträdande partiombudsman, Göteborgsmoderaterna

Jessica Tengeland, Biträdande partiombudsman, Göteborgsmoderaterna