Sista ansökningsdag är 24 maj

Effektiv marknads­kommunikation

Dagtid
Professional
  • Större påverkan till lägre kostnad
  • Sociala och digitala kanalerna
  • Content Marketing och Marketing automation

En väl fungerande kommunikation kan vara det som avgör hur ett företag lyckas, både internt och externt. Därför finns det få saker som är viktigare att satsa på än företagets marknads­kommunikation. Det här är en intensivkurs för dig som är varm i kläderna, men vill göra din kommunikation ännu mer effektiv!

29 jun - 2 jul

Sista ansökningsdag är 24 maj
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
28 750 kronor
Kursdatum:
Tisdag 29/6, onsdag 30/6 samt fredag 2/7 kl 09.00-16.00
Egna studietimmar:
ca 2-3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Kommunikation blir allt viktigare i organisationer. Det gäller hela spannet från affären till rekrytering och förändringarbete. Detta medför allt större krav på kommunikatörer i företag och på myndigheter. Samtidigt snurrar själva kommunikationsvärlden snabbare än någonsin med nya teorier och kanaler i en aldrig sinande ström. Att på ett strukturerat sätt utvärdera och dra nytta av allt detta med en syn som är både långsiktigt strategisk och kortsiktigt flexibel med effektivitet som ledstjärna kräver både bredare och djupare syn på kommunikation.

Kursen ger en genomgång av marknads­kommunikation med avstamp i de förändringar som digitaliseringen innebär. Vi tittar på tre centrala områden: Integrationen med sälj genom Content marketing och Marketing automation, förändringskommunikation samt ett mer agilt arbetssätt. Efter kursen får du med dig en struktur för att i praktiken kunna arbeta effektivt och integrerat i din kommunikation. Kursen syftar till att ge dig teori, metoder och praktiska verktyg för att du ska få en stabil grund och även börja ta nästa steg i din kommunikationsroll. Ett steg som även ger ett mervärde till hela organisationen med verksamhetsnytta som ledstjärna.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som har kommit över nybörjarstadiet inom marknads­kommunikation, och arbetar t.ex. som projektledare, kommunikatör eller liknande. Du känner att du vill och kan ge mer till organisationen, men saknar de teoretiska och praktiska verktygen för att ta detta steg. Historiskt brukar merparten av deltagarna komma från B2B, men kursen är lika relevant för dig inom privata företag som inom offentlig sektor eller NGO, både i stora och små organisationer.

 

Kursansvarig

ulf-lesley-berghsUlf Lesley, Group Chief Marketing Officer på Strikersoft

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Kursen vänder sig till dig som har kommit över nybörjarstadiet inom marknads­kommunikation, och arbetar t.ex. som projektledare, kommunikatör eller liknande. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
28 750 kronor

Studieavgift exkl. moms
23 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

29 jun - 2 jul

Sista ansökningsdag är 24 maj
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
28 750 kronor
Kursdatum:
Tisdag 29/6, onsdag 30/6 samt fredag 2/7 kl 09.00-16.00
Egna studietimmar:
ca 2-3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Övrig information

OBS! DENNA KURS GES ONLINE (på samma datum och tider som anges ovan)
Genom vår plattform Canvas och videoverktyget Zoom kan vi genomföra liveföreläsningar, lägga upp förinspelad video, säkerställa samtal i grupper mm. För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

Det här får du

  • Större påverkan till lägre kostnad
  • Struktur för att i praktiken kunna arbeta integrerat i din kommunikation
  • Att integrera kanalerna, med extra fokus på de sociala och digitala kanalerna
  • Förändringskommunikation
  • Din rollbeskrivning
  • Content Marketing och Marketing Automation, att synka med säljorganisationen
  • Gästföreläsare med case på lyckade, och mindre lyckade, projekt från sin egen verksamhet
  • Struktur och verktyg för att arbeta agilt inom en kommunikationsavdelning
  • Praktiskt testade verktyg för att få ett integrerat kommunikationssynsätt att fungera både i stora och små organisationer, i privat såväl som offentlig verksamhet
  • Inspiration till dig själv, och för att få dina kollegor och din chef med på resan mot en mer integrerad och effektivare marknadskommunikation

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Tidigare kursdeltagare

Jessica.Tengeland
Jessica Tengeland, Biträdande partiombudsman, Göteborgsmoderaterna
Kursen har gett mig ett bättre helhetsperspektiv på marknads­kommunikation.
Therese.Blom
Therese Blom, Kommunikatör Uddevalla Energi
Ulf är en otroligt engagerad lärare. Har lärt mig otroligt mycket och vill använda alla strategier jag fått lärdom av!