Från Götet till världens bästa digitalbyrå
Vi träffade Nils Westgårdh, Berghs Bachelorstudent på blixtvisit i Stockholm, över en kaffe i caféet på Berghs och pratade lite om livet i San Francisco, det nya jobbet på AKQA och om hemlängtan.
Nyheter i utbudet inom Berghs Executive
Det nya kommunikationslandskapet.
Isabelle vann Portfolio Night Allstars i New York
Isabelle Österlund har inte legat på latsidan sedan hon plockade ut sin Berghs-examen i juni 2013.
Ny executivekurs på Berghs - Kommunikativt ledarskap
Berghs lanserar i höst en ny och viktig kurs i kursutbudet på Executive: kommunikativt ledarskap.
Läs mer →"Det ligger mycket jobb bakom ett lyckat projekt"
När Beata Silvéns man fick ett jobberbjudande i Philadelphia blev en av familjens drömmar – att flytta utomlands – verklighet.
Reflektioner från Almedalen
Av de över 2 200 spännande seminarier som pågick under Almedalsveckan lyckades Berghs hinna med runt 40 stycken på fyra hektiska dagar, allt medan området pulserade av intensiv rörelse och en ytterst blandad publik.
Läs mer →"Den visuella identiteten är central i varumärkesbyggandet"
Anders Malmströmer, kursansvarig för Berghs distanskurs Visuell Identitet, driver till vardags designbyrån AMGD/Anders Malmströmer Grafisk Design.
Möjligheterna var enorma och mitt nätvärk växte otroligt mycket
Det började med ett mail som designstudenten Tonje Halvorsen bestämde sig för att titta närmare på.
Spaning från Cannes 2013 del 2: vi behöver alla bli bättre kommunikatörer
Årets andra spaning från Cannes bjuder Berghs marknadschef Åsa Marklund på, tillsammans med Digge Zetterberg Odh, som arbetar med just internationella relationer mellan Berghs och omvärlden.
Från Sverige till Danmark till Berghs på distans
Linn Grubbström har många strängar på sin lyra.
Fotostudent från Berghs utmanar branschen i 100 dagar
Går det att bli en bra säljande fotograf på 100 dagar?
Spaning från Cannes 2013: "kreativa och strategiska krafter måste samverka i en holistisk syn"
Cannes Lions 2013 är i full gång och rapporterna duggar tätt i i tidningar, bloggar och sociala nätverk.
Kvällskurser i Copywriting och Art Direction i skarpt case
När webbredaktören Tobias Barle sökte till Berghs kvällskurs i Copywriting lekte han med tanken på att skola om sig.
"Distanskursen bekräftade att jag var inne på rätt spår"
För Gustav Johansson var det nog tur att han inte lyckades fixa den där praktikplatsen på Göteborgsposten i högstadiet.
Cannes Lions lanserar kreativ utbildning tillsammans med Sverige
Cannes Lions, världens främsta samlingsplats och tävling för kreativitet och kommunikation, inleder 2013 ett samarbete med Svenska institutet (SI) och bland andra UD, Komm och Berghs.
Rebecka Nyberg blev årets PR-strateg
Förra året kom Rebecka Nyberg in på Berghs PR-utbildning som stipendiat.
Jessica Svensson: Jag har fått verktyg att applicera på min egen verksamhet
Integrerad Marknadskommunikation - vad är det?
Samfinansierade stipendier gör intåg på Berghs!
I samband med den traditionsenliga examensmiddagen för Berghs avgångsstudenter delas ett antal stipendier ut till studenter som på olika sätt utmärkt sig under året.
Med passion som drivkraft
När Nina Sundén Siemiatkowski sade upp sig från sitt arbete som marknadsdirektör på Swedish Match för att ägna sig åt sin passion - att fotografera - och startade Berghs fotoutbildning Berghs Photography trodde hon att livet nog skulle lugna ned sig en aning.
Vi lämnade avsiktligt fria tyglar
Nöten som en av grupperna fick i uppdrag att knäcka av Bonnier och Månadens bok var att skapa en bokklubb som de själva skulle vilja vara med i.
Studenterna har konkretiserat vårt uppdrag bra
Frank Dandy var en av årets uppdragsgivare då Berghs examensgrupper skulle sätta tänderna i sin allra sista kommunikationsutmaning i skolans regi.
Berghs slututställning 2013: ”Don’t just do, follow through”
Årets slututställning på Berghs School of Communication går under namnet ”Don’t just do, follow through!
Unga företagare vann introkurs på Berghs
Under Berghs slututställnings första dag besökte Ung Företagsamhet skolan för den traditionella prisutdelningen till de företagare i UF Stockholmsregionen som under året utmärkt sig och visat det lilla extra.
X by Itello, företagets alldeles egna whisky
Under slututställningen på Berghs kan man besöka den grupp som skapat en unik produkt för IT-företaget Itello.