"Det är det här jag har strävat efter hela tiden"
26-åriga Fredrika Frenkiel går in med huvudet före i alla projekt och så har det varit sedan den där augustidagen 2012 då hon började på Berghs.
Tre Berghsstudenter bland vinnarna i Screen2013
Förra veckan avgjordes Screentryckarföreningens stora tävling för Sveriges designskolor – Screen 2013 – med vernissage, prisutdelning och inspirationsföreläsning av Londonbaserade illustratören Petra Börner.
Efter examen: hon rekryterades fem månader innan examen
utbildningen?
Robert Aras: 7 bra sidor du inte kan vara utan inom Marknads-pr
Här delar Robert, tidigare kursansvarig för Marknads-PR på Berghs, med av sin breda erfarenhet av kunder inom mat och livsmedel, kampanjer som Rädda julen, Chokladkoden och Sveriges största fika samt specialistkunskaper inom medierelationer och sociala medier, med sig av sju bra sidor man inte kan vara utan.
Berghs delade ut pris på Våga Vara Egen 2013
I måndags var det dags för prisutdelning i Våga Vara Egen 2013 och Berghs var på plats i Stockholm Waterfront Building för att dela ut priset i ”Bästa Design & Formgivning”.
Volontaire blir Berghs huvudbyrå
Berghs är en av världens bästa kommunikationsskolor.
Läs mer →En annorlunda praktik: The Coffee Project
När det var dags för praktik på Berghs valde Sofie att göra något annorlunda.
Här är årets uppdragsgivare för examensprojekt 2013
I år är det dags att agera, studenterna på Berghs ska i vår genomföra sitt examensprojekt på temat ”ACT”.
Berghs VD ser fram emot Made @Sweden
I mitten av mars meddelade Svenska Institutet att Cannes Lions 2013 lanserar en kreativ utbildning, Made @Sweden, tillsammans med SI och aktörer inom den svenska kommunikationsbranschen.
Berghs deltar på Våga Vara Egen 2013
Den 18 och 19 mars var det dags igen.
Storslam för Berghs-studenter i 48H 2013
Förra veckan gick 48H av stapeln i Stockholm och under 48 intensiva timmar arbetade 340 studenter från hela Sverige i mixade lag med lösningar för Stiftelsen Läxhjälpen.
Berghs-studenter tävlar i UTE2013
Det är inne att vara ute.
De vann Best Yet 2013
Copywriter Rachel La Chenardiere och Art Director Emelie Jinhee Johnsson läser till vardags på Berghs diplomprogram Reklam 2012/2014.
Berghsklass på tysk tv – jawohl!
I januari rapporterade vi om att en av Berghs klasser, Interactive Commuincation, inom delkursen Mobile First antog en digital utmaning i Berlin.
Prime coachar Berghs-studenter inför årets slututställning
Pr-byrån Prime kommer under våren agera handledare till de studenter som ingår i Berghs Studentbyrå.
Berghsstudenter imponerar på Vattenfall
I veckan delades priserna ut i Vattenfall Challenge 2013 - en tävling där Berghs studenter i diplomklassen Marknadskommunikation tävlade inom sin kurs "Ansvar och kommunikation".
Career Day 2013 i full gång
Lokalerna på Sveavägen 34 är sällan tomma på lördagar, men idag är det något alldeles extra.
Berghs och Edelman instiftar kreativt praktikprogram
Berghs och Edelman instiftar från och med i höst ett internationellt internship för avgångselever med fokus på kreativitet.
Här är Studentbyrån 2013
Studentbyrån är den byrå, bestående av 14 studenter från samtliga av Berghs diplomprogram, som i stället för att som examensprojekt arbeta mot en extern uppdragsgivare under våren kommer att arbeta med ett case som är skarpt från första sekunden.
Studenter möter verkligheten på Career Day 2013
För ett år sedan lanserade Berghs ”Career Day” – en lördag i mars då studenter från Berghs diplomutbildningar får chans att träffa byråer från Sverige och världen för att göra ett första intryck inför sin framtid i branschen.
Illustrationsstudenter ställer ut på tema hen
Strutsgruppen föddes ur en distanskurs i Illustration på Berghs under våren 2011.
TGEEK går över gränsen
En bakgrund inom event- och musikbranschen, med entreprenörskap som krydda, ledde Saman Sohrabi till Berghs, där han idag läser Strategisk kommunikation och PR.
Berghsstudenter nominerade i Framtida uppslag
I oktober förra året släpptes briefen för Framtida Uppslag, en årlig tävling för unga kreatörer anordnad av Bonnier Tidskrifter.
Kvällskurs i kommunikation och PR: allt mer arbete handlar om att reagera och agera i realtid
Kommunikatörens roll är under ständig förändring.