Future Lions School of the Year - nominated cases

For the fourth time Berghs School of Communication won the prestigious award Future Lions School of the Year, making the school the most awarded in the world. We proudly present the nominated cases that helped us win the award.

 

FIFA Fuel Mode
Tobias Lindborg, Felix Karlsson

 

 

Play-doh - 3doh
Rebecca Lundin, Izabel Östgren, Fred Ellison, Hugo Wallmo, Evelina Rönnung

 

 

TalkTalk - WatchWatch
Anton Bolin, Svante Pårup, Fabian Lakander, Johan Leborg, Henrik Ljungström

 

 

Couchworking
Felix Nilsson, Nayeli Kremb, Johan Leborg

 

 

McChange
Axel Nygårds, Simon Göthson, Afshin Piran

 

 

Pay by Play
Niklas Olovsson, Urban Wirdheim, Johan Javelius

 

 

gRead
Niklas Olovsson, Daniel Jacobsson

 

 

Aco Röd
Niklas Olovsson, Urban Wirdheim, Alexandra Dannberg, Ib Rosvall

 

 

Nike Game On
Nadine Le Gros, Louise Moberg, Fabian Lakander, Alexandra Dannberg

 

 

Limunat
Henrik Ljungström, Johanna Johansson

 

 

Söktrycket för Berghs utbildningar ökar!

Ansökningar till Berghs heltidsprogram med start i höst har ökat med 22% jämfört med föregående år. Det handlar om kommunikationsutbildningar inom kreation, design, strategi, digitalt, PR, produktionsledning och Berghs Bachelor. Det är en stor ökning i söktryck jämfört med statistik från Universitets- och högskolerådet (UHR) och Myndigheten för Yrkesskolan (MYH), som nyligen släppte sina rapporter inför årets antagning. Berghs bryter mot trenden både när det kommer till antalet sökande, och antalet studenter i jobb efter sina utbildningar.

Hur tar du steget till ett övergripande kommunikationsansvar?

Ett kommunikativt ledarskap kännetecknas av dialog, återkoppling, öppenhet, närvaro och att medarbetarna involveras i beslutsfattandet. Det berättar Andris Zvejnieks, som är kursansvarig för executivekursen Communication management samt intensivkursen Kommunikationschefens viktigaste verktyg på Berghs.

Därför måste vi alltid värdera samverkan framför tentor

One Show är en av de tongivande tävlingarna i reklam-, kommunikation och designbranschen just nu. Tävlingen, som anses vara en av världens största i sin genre, sker årsvis under en intensiv majvecka i New York. Som en del av tävlingen arrangeras även Creative Summit, där hundratals deltagare från världens alla hörn talar, inspireras och lär av varandra. Berghs Christopher Waldekrantz var på plats på Creative Summit och delar här med sig av sina spaningar från dagen.

Kom igång med ditt företags marknadsföring på LinkedIn - på en dag!

LinkedIn är den självklara plattformen för företag som är verksamma inom B2B men rymmer också oändligt många möjligheter för företag som är inriktade på B2C. Det menar Maria Wade, kursansvarig för Berghs kursnyhet Marknadsföring på LinkedIn. Här delar Maria med sig av några praktiska tips för dig som vill komma igång på stört.