 - Framtidens lärande är personligt, gränslöst och livslångt- Annie Lindmark arbetar med strategisk framsyn och hjälper organisationer att förstå och förbereda sig för framtidens möjligheter och utmaningar. 
 - Growth Marketing på riktigt – så byggde Therese sitt eget varumärke under utbildningen- Hur skapar man ett eget varumärke, från idé till verklighet, under tiden man fortfarande pluggar? 
 - 15 veckors distanskurser på Berghs – NÄR DU strävar efter förändring- Du har stor möjlighet att styra över din egen studietid och kan därför oftast arbeta 100% samtidigt som du studerar. 
 - Vad OpenAI:s rapport säger om framtiden- Minns ni när ChatGPT först slog igenom? "vi använder inte AI för att skapa nästa Game of Thrones. Vi använder den för att få ordning på vardagen." 
 - Omställningsstudiestöd - gå på Berghs med lön!- Stödet hanteras av CSN och riktar sig till dig som är mitt i arbetslivet och vill stärka din roll på arbetsmarknaden. 
- VIS blev en tydligare och modigare branschorganisation med Berghs Studio- VIS blev en tydligare och modigare branschorganisation med Berghs Studio. Läs mer →
 - IDÉER TAR FORM — STUDENTPROJEKT SOM REALISERATS OMEDELBART- I en tid då kreativitet och samhällsengagemang spelar allt större roll, presenterade Berghs studenter årets examensprojekt – fyllda av kraftfulla idéer och visioner. 
 - Mind Your Business – en kampanjidé som blev verklighet för Ellevio- När Ellevio sökte en ny väg för att nå elintensiva företag handlade det om mer än bara en kampanj – det handlade om att bygga förtroende och skapa konkreta affärsmöjligheter. 
 - Product Marketing – Så får du din produkt att slå igenom- Jonas Terning och Niklas Eriksson delar med sig av några tips och förklarar vem deras kurs Product Marketing passar för. 
 - A house och Berghs lanserar Learning Lab – där framtidens kompetenser tränas som ett PT-pass- I höst startar ett nytt samarbete mellan A house och Berghs School of Communication. 
 - En B2B-varumärkeskampanj på LinkedIn? Ja!- B2B-annonsering är inte längre bara en fråga om att nå rätt beslutsfattare – det handlar om att beröra människor på riktigt. David Larsson ger 5 tips. 
 - Dör för dig – en kampanj som förvandlar sorg till livskraft- Hur gör man en organisation som Cancerfonden relevant för en generation som ofta ser cancer som något avlägset? 
 - Berghs Intro — kursen för dig som är nyfiken på kommunikationsbranschen- Tobias Lundqvist berättar om kvällskursen Berghs Intro som vänder sig till dig som är nyfiken på en karriär inom kommunikationsbranschen. 
 - Så hittar du tillbaka till ditt kreativa flow- Hamnat i en kreativ svacka? Det finns många sätt att återfå både lusten och idéerna. Här delar några av Berghs kursansvariga med sig av tips. 
 - AI Copilots och hur de formar arbetsmarknaden- Minns ni när ”co-pilot” betydde personen i passagerarsätet som hade ansvar för kartan? 
 - Framtidsyrken - vilken utbildning ska man satsa på?- Sanningen är – det kan vi inte veta. Och det är helt okej. För istället för att jaga rätt titel eller roll handlar framtiden om något annat.. 
 - Distanskursen hjälpte Elsa att bli produktionsledare- Elsa Bard berättar om sitt jobb som produktionsledare på Stadium – och hur kursen gav henne verktyg, trygghet och nya kontakter. 
 - Från semester till workmode- Många återvänder nu till jobbet efter sommarledigheten. Här är några tips på hur du underlättar övergången de första jobbveckorna. 
 - Illustrationskursen blev en kreativ comeback- Linus Andersson behövde en nytändning, något som kunde få honom att känna den där glöden igen. Berghskursen blev starten på något nytt. 
 - Från komplexitet till klarhet – kursen gav Carl-Fredrik struktur i varumärkesarbetet- I våras gick Carl-Fredrik Movitz distanskursen Varumärkes- och affärsstrategi. Här berättar han om kursen och jobbet som kommunikationschef. 
 - IKEA kompetenshöjer medarbetarna med skräddarsydda utbildningar- Under våren 2025 genomfördes två skräddarsydda utbildningar för ett 30-tal medarbetare på IKEA Marketing and Communications i Älmhult: ”Feed Forward” och ”Stakeholder Dialogue”. 
 - Berghs i almedalen 2025 - intervju med camilla wallander- Berghs var på plats under Almedalsveckan i Visby, tillsammans med över 30 000 besökare och ytterligare tusentals som följde veckan digitalt. 
 - Svensk spets i global kreativitet: Berghs tar hem tre vinster i D&AD New Blood Awards- När årets D&AD New Blood Awards avgjordes i London den 2 juli stod det klart att tre team från Berghs School of Communication tagit hem prestigefyllda vinster. 
 - MÖT HUGO - EN AV BERGHS CO-WORKERS- Berghs kreativa hem i Norra Djurgårdsstaden är 3 500 kvm av ljusa och inspirerande ytor som främjar kreativitet och lärande.