Femte året för inkluderingsinitiativet SthlmOp
För femte året i rad gick #SthlmOp av stapeln i Berghs lokaler i mitten av juni.
Berghs går på Tech Open Air - Berlins svar på SXSW
Tech Open Air drogs igång 2012 och är en festival i Berlin som sägs vara Europas svar på omåttligt populära SXSW.
Berghs startar ett inkluderingsråd
Berghs vill öka hastigheten i arbetet att få fler unga att söka sig till kommunikationsbranschen, vilket kräver en ännu mer inkluderande bransch samt fler förebilder.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Follow The Arches”
Den kanadensiska byrån Cossette vann i förra veckan Grand Prix i Cannes Lions för kampanjen "Follow the Arches", en OOH-kampanj där McDonalds ikoniska bågar plockades isär och omvandlades till riktiga vägskyltar.
“Jens och Chris är en fantastisk duo”
Marie Kronholm är UX lead på Försäkringskassans digitala kanaler.
Grand Prix-vinnare i Cannes: "The Trash Isles"
Att vinna ett guldlejon i Cannes Lions är stort.
Kampanjer vi minns: #1 Inkludering
I kommunikationsbranschen och som konsument möts vi dagligen av kampanjer i olika former.
Berghs är bäst i Cannes - för femte året i rad
För otroliga femte året i rad utnämns Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen AKQA Future Lions i Cannes.
Digital Design-studenter tar fram AR-app
Anna, Kristin, Ylva & Petra har precis examinerats från Berghs Upgrade: Digital Design.
Flera Berghsstudenter på shortlist i Future Lions 2018
Nu har bidragen som blivit nominerade i AKQA Future Lions i Cannes 2018 tillkännagivits.
Berghs Grad Show 2018
Grad Show, examensutställningen som visar upp avgångsklassernas bästa arbeten, hade i år fokus på att göra utställningen till en digital upplevelse.
"Drömmen är att flytta till New York"
Andreas studerade Produktionsledning på Berghs och tog examen för snart ett år sedan.
UX Writing - den nya och efterfrågade kompetensen
UX Writer har blivit kallad den nya rollen för copywriters.
Re-designing the business of design
Adidas is set to overtake Nike within three years, if the current trends continue.
Hej kommunikationschef!
Det är en allt mer komplex uppgift att utveckla och leda kommunikation.
Berghs och Grand North inleder samarbete
Kommunikationsbyrån Grand North kan nu erbjuda delar av Berghs utbud av kurser på plats i Östersund.
Studentprojekt vinner guld i Indigo Design Awards
Berghsstudenterna Emelie Svensson, Mikaela Sandström, Disa Hein och Lisa Liljenberg vann en bronskub i One Show med sitt projekt, som nu också blivit belönat med guld i Indigo Design Awards.
Analoga spaningar på digitala trender från Gulltaggen 2018
Åtta Berghsstudenter delar spaningar och trender från Gulltaggen 2018.
“Nästan varje dag använder jag mig av något som jag lärt mig på kursen”
Max Lundmark arbetar på Unionen och läste kursen Communication Management på Berghs hösten 2017.
Berghsstudenter uppfinner nytt specialpris för 100-wattaren
Årets upplaga av 100-wattaren får en ny specialkategori, uppfunnen av Berghsstudenter som svar på en brief från Sveriges Annonsörer.
Berghs-trio vinner Client Pitch i Young Ones
Förra veckan kammade team från Berghs hem fyra stycken kuber i ADC och två pennor i Young Ones.
Berghsstudenter vinnare i Prime Creative Awards 2018
Hur ökar man uppmärksamheten kring Järvaveckan och skapar förutsättningar för fortsatt dialog över året?
Att skriva handlar långt ifrån bara om ord!
Någon sa en gång att copywriter är det enda yrket där man kan sitta med fötterna på skrivbordet och ändå hävda att man jobbar.
"Svenska företag kan fortfarande bli bättre på att sätta användaren i fokus"
Simon Beyer har genom sin kurs Digital marknadskommunikation hjälpt åtskilliga företag och organisationer att ta vara på de möjligheter som den digitala transformationen skapat.