Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs avslutning 2011

På självaste avslutningsdagen bjöds det på bästa tänkbara väder. Inne på Berghs dukades ateljén upp och gjordes fin med kandelabrar och blommor och till kvällen fylldes huset av våra heltidsstudenter och medarbetare. På plats på Berghs var också de stipendieutdelare som ville uppmärksamma några av våra studenter särskilt.

Skrivet av Berghs School of Communication
Juni 10, 2011

150

152Vandringspris 2011

Kvällens vandringspris för att under året på Berghs skapat Tribe-känsla gick till Radio Berghs! Priset som delades ut var en grå väst från Pär Lagers stora samling. 

Radio Berghs: Tobias Bergenwall, Johannes Hobohm, Maria Lodenborg och André Pehrsson. Saknas på bild, Fredrik Wikingsson.

 

153Årets Napp (stipendium från Pirayaklubben & Blomquist & Co)

Från Nätverket Piraya och Blomquist & co kom Ellen Bülow och Anna Odengard för att dela ut årets napp till en av våra produktionsledare. 

Jesper Månsson, Produktionsledning – operativ projektledning, tilldelades Pirayas stipendium 2011.

 

154Årets talang i Strategisk kommunikation och pr

Kaj Frick från PRECIS delade ut stipendiet och mottagaren av det blev Louise Ljungberg i klassen Strategisk kommunikation och pr.

 

157Sveriges Annonsörers stipendium

Tobias Eltell, Sveriges Annonsörer, delade ut stipenium till Lars Lundberg i klassen Marknads­kommunikation.

 

171You Can, Scholarship in Graphic Design från Canon

Stipendiet delas ut till en student i årkurs 1 och en i årskurs 2. Stipendiaten i årskurs 1 får ett diplom och en Canon-produkt. Stipendiaten i årskurs 2 får ett diplom och 10 000 kr. På bild, Richard Feldéus, Berghs och Paul La Copie, Canon.

Vinnare i årskurs 2: Richard Feldéus, Grafisk design
Vinnare i årskurs 1: Oskar Wettergren, Grafisk design

 

170Järnkoppar för bästa kommunikationsprojekt 2011 gick till Försvarsmakten

Handledare: Ann Westfelt

Richard Andersson, Interactive Communication
Lars Lundberg, Marknads­kommunikation
Sarah Nilsson, Marknads­kommunikation
Amanda Wredmark, Produktionsledning – operativ projektledning
Magnus Winqvist, Reklam – Copywriter
Stefan Norrmann, Reklam – Copywriter
Oskar Skott, Reklam – Art Director
Edit Brunner, Strategisk kommunikation och pr

 

160Silverkoppar för bästa kommunikationsprojekt 2011 gick till Europeiska

Handledare: Åsa Myrdal Bratt

Johan Ranstam, Interactive Communication
Elie Kellermann, Marknads­kommunikation
Julia Klahr, Marknads­kommunikation
Carina Åberg, Produktionsledning – operativ projektledning 
Agnes Stenberg-Schentz, Reklam – Art Director
Karin Andén, Strategisk kommunikation och pr 

 

161Guldkoppar för bästa kommunikationsprojekt 2011 gick till TV 11

Handledare: Hans Bylund
 
Maria Lodenborg, Interactive Communication
Tobias Lundqvist, Interactive Communication 
Eric Karlshammar, Marknads­kommunikation
Josefin Reinebo, Produktionsledning – operativ projektledning
Joakim Hanspers, Reklam – Copywriter
Jonatan Fast, Strategisk kommunikation och pr
Sofie Segerborg, Strategisk kommunikation och pr 
 
 

162Titankoppar 2011 gick till Studentbyrån för deras arbete med Berghs Exhibition 2011

Marknadskommunikation: Monika Lindquist och Johan Rude
Strategisk kommunikation och pr: Sedir Ajeenah och Louise Ljungberg
Produktionsledning – operativ projektledning: Linda Brockman, Sofie Norrmén och Maria Fager
Interactive Communication: Carl Wetzenstein, Emma Laggar
Grafisk Design: Madelene Hansson, Dag Forsberg och Johan Bergman
Reklam – art director / copywriter: Stephanie Moradi och Viktor Brittsjö

 

163

Guldkoppar för bästa designprojekt från examensprojekten

Operan, Elias Larsson och Richard Feldéus med hjälp av Amanda Wredmark, Produktionsledning – operativ projektledning och Jonna Pleiner, Marknads­kommunikation 

Handledare: Patrik Gebhardt

Järnkoppar för bästa designprojekt från examensprojekten
Visible Silence, Johan Bergman och Livia Petré
Handledare: Christian Altmann
 
Silverkoppar för bästa designprojekt från examensprojekten
ARV:SHOES, Samir Hanna och Carl Bachmann
Handledare: Christian Altmann
 
DIPLOMA WITH HONORS – 11:e året i rad!

Eric Bolukbas och Jonas Rutegård, båda före detta Berghsstudenter, har drivit projektet Diploma with Honours i 11 år och initialt designat emblemet då de själva var studenter. 

”Diploma with honours går till personer som under sin tid på Berghs School of Communication har utvecklat utomordentliga färdigheter i kreativt, strategiskt och kritiskt tänkande. I bedömningen ska hänsyn tas till personens förmåga att med stort engagemang, initiativrikedom och uthållighet ta ansvar för sin egen kunskapsprocess samt visat prov på god samarbetsförmåga och lyhördhet för andra”.

Diploma with Honours 2011 tilldelades:
 
164Marknadskommunikation: Arvid Nittve, Jonna Pleiner och Erika Håkansson.
 
165

Strategisk kommunikation och pr: Edit Brunner, Sofia Brändström, Hampus Westrup Wickström

 
166

Produktionsledning – operativ projektledning: Kim Liedberg, Olivia Rehn, Josef in Reinebo

 
167

Interactive Communication: Gustaf Gunér, Emma Laggar, Tobias Lundqvist

 
168

Grafisk Design: Johan Bergman, Frida Ekholm Pihl och Philip Cronerud (saknas på bilden)

 
169

Reklam – art director / copywriter: Daniel Åhlman, Oskar Skott och Agnes Stenberg-Schentz

 

Foto: Anders J Larsson, www.andersjlarsson.se