
Kreativa lösningar i samhället och aktivt lärande är årets teman för Berghs i Almedalen
Förmåga och drivkraft att lära om, lära nytt och lära av och behovet av innovation och kreativa lösningar är årets frågeställningar för Berghs i Almedalen.

Berghsstudenter bäst i Young Ones 2019
Storvinst i årets One Show för Berghs studenter som kammar hem inte mindre än 17 priser i tävlingen Young Ones.

Både guld och silver för Berghsstudenter i Gulltaggen
När den prestigefyllda nordiska konferensen och tävlingen Gulltaggen offentliggjorde vinnarna av Gulltaggen Awards tog fyra Berghsstudenter hem både guld och silver.

Fotokursen passade floristen perfekt
Emilie Jacobsson är ekonomen som sadlade om och blev florist. Här berättar hon om karriärbytet och hur kursen har kommit till nytta.

Berghsstudenter står bakom hälften av nomineringarna i Gulltagen 2019
I år är det återigen dags för Berghs studenter att tävla i den prestigefyllda tävlingen Gulltagen och när de nominerade inför 2019 års prisutdelning i Oslo presenterades var inte mindre än 3 av 6 case från Berghsstudenter.

Amir satsar på UX och Motion Graphics i San Francisco
Amir är Apple-entusiasten som sökte sig till San Francisco efter Berghs Bachelor-terminen i Stockholm.

Stadium tar hjälp av Berghsstudenter i sitt hållbarhetsarbete
Stadium lägger mycket resurser på sitt hållbarhetsarbete och detta är ett område som de nu vill satsa ännu mer på.

Här är Berghsstudenternas IoT-lösningar för ett bättre samhälle
I Berghs Explore 2018 fick över 150 Berghsstudenter i uppdrag att skapa nya innovations- och kommunikationsidéer med utgångspunkt i några av de samhällsutmaningar som IoT Sverige arbetar med.

Känner sig tryggare och kan fatta mer välgrundade beslut
Heidi Ekberg är marknadsansvarig på JM i Stockholm.

Growth Marketing tog Stephanie till startupvärlden
Stephanie studerade heltidsprogrammet Growth Marketing på Berghs och idag jobbar hon som marknadsansvarig på en startup.

Intressanta möten och fler valmöjligheter var ledorden för Berghs Career Day 2019
Berghs lanserade konceptet Career Day år 2012.

5 myter om att läsa på distans
Att studera på distans blir allt mer populärt.

“Lärarna höll så otroligt hög nivå”
Gabriella Ulvefeldt är Product owner data and insight på Bonnier News Sales.

Berghsstudenter är finalister i Fight Gunfire with Fire
Förra året gick The One Club, arrangörerna för tävlingen One Show, ut med en extrabrief gällande vapenvåldet i USA.

“Kvällarna på Berghs gav mig verkligen mer självförtroende som skribent”
Mony Alderbrant läste en kvällskurs i Copywriting på Berghs hösten 2017.

Att plugga på Berghs - en snabbguide
Du vill plugga på Berghs men vet inte riktigt hur.

Vad gör en Copywriter?
Vad gör egentligen en Copywriter på dagarna?

Studenten Julia har formgivit Berghs kaffemuggar
Var sjätte månad går Berghs ut med en minibrief till sina kreativa studenter om att formge skolcaféets muggar.

“Rekommenderar kursen till alla som är nyfikna på illustration”
Teresa Tingbrand läste kursen Illustration på Berghs våren 2017 och jobbar sedan dess som frilansande illustratör och skribent.

Ett steg mot nästa karriär
Längdhopparstjärnan Michel Torneus har alltid varit intresserad av marknadsföring och vill arbeta med det efter sin idrottskarriär.

"Om 10 år kommer vi inte att tänka på Internet of Things som ett fenomen"
I Berghs Explore 2018 har Berghs studenter fått i uppdrag att ta fram 21 innovation- och kommunikationsidéer som IoT Sverige kan använda i sina möten med näringslivet, nationellt och globalt.

365 skrivtips av Berghs copylärare
Embla Sue Panova, Mikael Rosén och Anna Kleinwichs Magnusson är copywriters och kursansvariga på Berghs.

Simon och Victor börjar på AKQA – i Venedig
Simon och Victor tog examen tidigare i år från Berghs heltidsprogram Art Director/Copywriter.

Anna pluggar till Growth Marketer – en kreativ analytiker
Anna Nevalennaya pluggar Berghs heltidsprogram Growth Marketer.