22 företag får kommunikationsboost av 176 hungriga Berghsstudenter
Nu är det dags.
2020 utmanade oss till en digital festival
Berghs årliga festival flyttade online 2020.
2019 lanserade Studentbyrån Berghs Festival
2019 presenterade Berghs Studentbyrå, Berghs Festival.
Ellen fick jobb på internationellt produktionsbolag efter examen
Ellen beslöt sig för att unna sig ett sommarlov efter examen i Produktionsledning på Berghs.
Godis i fokus för Berghs studio
En bit in på 2021 bestämde sig Londonbaserade Malin Olson för att realisera sin idé: ett e-handelsföretag som hon kallar ”Scandic Candy”.
Kursen Content Marketing blev en ögonöppnare för Martin
Våren 2019 läste Martin Forsberg kursen Content Marketing på Berghs.
7 trender från SXSW 2021
Berghs har under veckan som gått följt SXSW (South by Southwest) online och utforskat det enorma utbudet som finns av paneler, intervjuer, keynotes och trendspaningar inom ämnen som tech, musik, konst och mode.
"Jag har fått många konkreta verktyg för att identifiera, analysera och agera kommunikativt i ett krisläge"
Fritjof Brandt är pressekreterare på Handelsanställdas förbund.
Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gjorde Maria till en bättre beställare
Maria Kosinski jobbar på marknadsavdelningen på Ragn-Sells, som är ett kompetensföretag inom återvinning och miljö.
Insiktsarbete, strategi och kreativitetsboost på distanskursen
Jonas Martinsson arbetar som marknadsförare för Musik i Dalarna och är en av de som läst distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.
Utbildning och arbetsliv i förändring: Andris Zvejnieks
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.
Berghs kaffemuggar har ny look - studenten Victoria har gjort designen
Berghs går årsvis ut med en minibrief till sina kreativa studenter om att formge skolcaféets muggar.
Designchefen Anna läste en kurs i UX-design
Anna Nilsson Törnqvist är designchef på ett modeföretag i Göteborg.
Berghsstudenterna om Clubhouse
Det omtalade sociala mediet Clubhouse har inte undgått Berghs studenter.
Det här lärde vi oss av 2020
Här berättar några av Berghs kursansvariga om lärdomar som de har fått under coronapandemin.
Illustrationskursen gav Ellen allt hon behövde
Ellen Portin läste en distanskurs i illustration under hösten 2020.
Musikalstjärnan vågade ta steget
Musikalartisten Viktoria Tocca har spelat huvudrollen i The Phantom of the Opera, Broarna i Madison County och Evita.
Här är Berghs nya visuella identitet
Nytt år, ny adress, ny identitet.
Kursen Digital Copywriting gav Petra en helhetsbild
Petra Pilhjerta ville utveckla sitt skrivande och hålla sig uppdaterad inom den digitala världen.
Startup köper heltidsstudenternas identitetsarbete
Heltidsstudenterna Moa Lander, Mathilda Boalawong och Lina Hägg som går Communication Design gjorde ett identitetsarbete för startupen Indivd under kursen Strategisk Design i höstas.
Josefin fick en helhetsförståelse för marknadsföring på Berghs
Josefin Taubert är Innovation and Commercialisation Manager på Stora Enso.
"Kursen Digital PR hade högt tempo och roliga inlämningar"
Sara Klintberg läste distanskursen Digital PR under hösten 2020.
Fortsätt utvecklas och följ din dröm
Pontus Venström har alltid tecknat. I höstas bestämde han sig för att förkovra sig i detta intresse genom att läsa kursen Illustration på Berghs.
Berghs var med och tog fram ny varumärkesfilm för Unga innovatörer
Samhället förändras snabbt och på morgondagens arbetsmarknad kommer nya krav att ställas och därför är det viktigt att lära sig lösa problem, vara kreativ och att kunna samarbeta.