
Studenternas lösningar för en mer välmående dagligvaruhandel
Heltidsstudenterna utmanades i årets samlästa kurs Explore Sustainability att utforska hur en av Sveriges största dagligvaruhandel kan bidra till ökat välmående i samhället utan att tappa lönsamhet. 24 grupper tilldelades en av fyra varumärken i olika kategorier; Premier, Fixa, Minstingen och Såklart.

Linda landade jobb på examineringsdagen
Linda gick heltidsprogrammet Strategisk kommunikation på Berghs och examinerades i våras.

Bra att lära sig marknadsföring – även för kreatörer
Monica Sandberg är en kreativ person som gillar att skapa.

Growth Marketing programmet ledde till jobb som Performance Manager
Jennifer Bonér gick heltidsprogrammet Growth Marketing och examinerades våren 2020.

Kreatörsduon landar jobb i musikbranschen efter examen
Anna och Johanna är tidigare klasskamrater från Art Director/Copywriter-programmet på Berghs.

Fokus på “välmående” för heltidsstudenterna i kursen Explore Sustainability
Hur kan varumärken bidra till ökat välmående i samhället, skapa värde för kunden och samtidigt driva affären genom kommunikation?

Berghsalumner återvänder som kursansvariga för Strategisk kommunikation
Noah och Andreas tog examen från Berghs heltidsprogram Art Director/Copywriter i fjol och landade båda jobb på den kreativa byrån Åkestam Holst.

Yes! And.. bästa stunderna från Berghs festival
2020 har varit ett underligt år.

Skillbridge challenge skapar samverkan mellan Berghs, Handels, KI och KTH
Vi väntar alla på att rida ut den här virusstormen, men för att komma dit ställs krav på samverkan.

Fick handfasta verktyg som hjälper företag att växa och synas
Sarah Gotthold läste Strategisk marknadsföring under våren 2020.

Engagemanget fungerade utmärkt även i det digitala klassrummet
Gabriella Mathisson har arbetat med kommunikation och marknadsföring i många år inom Telekombranschen, men ville utöka den strategiska kompetensen.

PR-studenterna startar podcast
Har du hängt med i veckans händelser?

Studenterna delar sina lärdomar
Heltidsprogrammet Digital Design & Strategy är för de som vill jobba inom det digitala.

Utbildning och arbetsliv i förändring: Charlotta Rydholm
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.

”Join the dark side - we have cookies!”
Hur ser det ut med etik och moral i kommunikationsbranschen just nu?

Berghs studenter bakom den lyckade kampanjen ’’Gröna Flora’’
Hösten 2020 lanserade Interflora konceptet ”Gröna Flora”.

Karin ville utvecklas som illustratör
Våren 2020 läste Karin Gillberg en illustrationskurs på Berghs.

5 tips på hur du blir bättre på att omvärldsbevaka
Visst vore det underbart att kunna organisera och välja vilken information man vill ha och hålla koll på det senaste?

Utbildning och arbetsliv i förändring: Åsa Myrdal Bratt
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.

Distanskursen breddade Rickards kunskaper i varumärkesstrategi
Rickard Andersson jobbar som strategisk marknadsförare på Returpack/Pantamera.

Berghsstudenter tar fram lyckat spel för Subway
För tredje gången samarbetar Subway med Berghs.

Utbildning och arbetsliv i förändring: Helena Söderblom
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.

Utbildning och arbetsliv i förändring: Mika Pollack
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.

Kursen gav Emma ett helhetsperspektiv på rollen som kommunikationschef
Emma Jansfors Jihammar är kommunikationschef inom Försvarsmakten och har läst två kurser på Berghs.