Kommunikationstrenderna som skapar nya behov för kompetensutveckling
Kommunikation och marknadsföring är områden där nya trender dyker upp hela tiden, och många snabbt försvinner igen.
Pro bono-uppdrag: The Hunger Project
Berghs heltidsstudenter jobbar just nu i multidisciplinära grupper med 22 pro bono-uppdrag.
4 poddtips som ger dig energi i vår
Solen börjar kika fram och vi går äntligen mot ljusare tider, vilket betyder att vi gärna vistas utomhus mer.
Cogs Creative är bland de första att ta del av co-working på Berghs
Sedan Berghs flyttade in i en egen byggnad på 3500 kvm lanserades co-working, som erbjuder företag eller frilansare ta sin business in till vår kreativa hub.
Studenterna jobbar parallellt med examensprojekt och pro bono- uppdrag
Berghs avgångsstudenter närmar sig avslutningsarbetet.
Experten tipsar: Fem saker att tänka på när du ska beställa en skräddarsydd utbildning
Har du funderat på att köpa en skräddarsydd utbildning för dina medarbetare?
Flera guld i Young Glory till kreatörsduon
2020 var ett ganska snålt år vad gäller höjdpunkter.
BERGHS FESTIVAL ”FROM CHAOS” – 21 & 22 MAJ
21-22 maj är det dags för Berghs årliga och mest spektakulära event, i år FROM CHAOS.
22 företag får kommunikationsboost av 176 hungriga Berghsstudenter
Nu är det dags.
2020 utmanade oss till en digital festival
Berghs årliga festival flyttade online 2020.
2019 lanserade Studentbyrån Berghs Festival
2019 presenterade Berghs Studentbyrå, Berghs Festival.
Ellen fick jobb på internationellt produktionsbolag efter examen
Ellen beslöt sig för att unna sig ett sommarlov efter examen i Produktionsledning på Berghs.
Godis i fokus för Berghs studio
En bit in på 2021 bestämde sig Londonbaserade Malin Olson för att realisera sin idé: ett e-handelsföretag som hon kallar ”Scandic Candy”.
Kursen Content Marketing blev en ögonöppnare för Martin
Våren 2019 läste Martin Forsberg kursen Content Marketing på Berghs.
7 trender från SXSW 2021
Berghs har under veckan som gått följt SXSW (South by Southwest) online och utforskat det enorma utbudet som finns av paneler, intervjuer, keynotes och trendspaningar inom ämnen som tech, musik, konst och mode.
"Jag har fått många konkreta verktyg för att identifiera, analysera och agera kommunikativt i ett krisläge"
Fritjof Brandt är pressekreterare på Handelsanställdas förbund.
Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gjorde Maria till en bättre beställare
Maria Kosinski jobbar på marknadsavdelningen på Ragn-Sells, som är ett kompetensföretag inom återvinning och miljö.
Insiktsarbete, strategi och kreativitetsboost på distanskursen
Jonas Martinsson arbetar som marknadsförare för Musik i Dalarna och är en av de som läst distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.
Utbildning och arbetsliv i förändring: Andris Zvejnieks
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.
Berghs kaffemuggar har ny look - studenten Victoria har gjort designen
Berghs går årsvis ut med en minibrief till sina kreativa studenter om att formge skolcaféets muggar.
Designchefen Anna läste en kurs i UX-design
Anna Nilsson Törnqvist är designchef på ett modeföretag i Göteborg.
Berghsstudenterna om Clubhouse
Det omtalade sociala mediet Clubhouse har inte undgått Berghs studenter.
Det här lärde vi oss av 2020
Här berättar några av Berghs kursansvariga om lärdomar som de har fått under coronapandemin.
Illustrationskursen gav Ellen allt hon behövde
Ellen Portin läste en distanskurs i illustration under hösten 2020.