Grand Prix-vinnare i Cannes: IKEA - ThisAbles
Den hetaste och mest polariserade debatten under Cannes Lionsfestivalen var huruvida världens mest kreativa människor, i en bransch med enormt inflytande över våra känslor, tankar och val, bör fokusera på att maximera ekonomiska vinst - eller på människors möjligheter.
Spetsa din utbildning med Growth Marketing
Kanske vill du bygga på en befintlig universitetsutbildning, ta nästa steg i arbetslivet eller helt enkelt utbilda dig till marknadens vassaste digitala marknadsförare?
Berghs' teaching approach shared at Cannes
During the Cannes Lions Educator Summit, Berghs' CEO, Camilla Wallander, and Head of Insights, Joakim Thulin, shared the key aspects of the Berghs' teaching approach, and how it keeps their students both relevant and cutting edge.
Berghs to participate at the 2019 Cannes Lions' Educator Summit
The Cannes Lions International Festival of Creativity is the preeminent global learning and education event for professionals, educators, and students.
Här är innehållet att ha koll på under Cannes Lions 2019
Varje år åker 14 000 representanter från världens alla hörn till södra Frankrike och Cannes Lions festivalen.
Viktor, Matilda & Teo vann Young Glory - fick pitcha på C2 i Montréal
Young Glory är en världsomspännande tävling för både professionella och studenter.
10 tips på matnyttig inspiration till semestern
Behöver du fylla på med intressanta podcasts, Youtubekanaler eller Netflixtips?
Tre inspirerande spaningar från C2-festivalen i Montréal
Måndagen den 20/5 klockan 04:00 tar Berghsstudenterna Teodor Fjäll och Viktor Einarsson en taxi till Arlanda för att flyga till Kanada, Montréal.
Fredrika och Martin är 2019's Allerstipendiater
Fredrika Larsson och Martin Orander, båda examensstudenter på Berghs heltidsprogram Communication Design, har tilldelats Allerfondens Typografistipendium 2019.
Här är årets shortlistade studenter i Future Lions 2019
Nu har bidragen som blivit nominerade i AKQA Future Lions i Cannes 2019 tillkännagivits.
Här är Berghs panelister i Almedalen 2019
Är du i behov av en kommunikationsexpert i din panel i årets Almedalen?
"Kursen Digital analys och mätning överträffade mina förväntningar!”
Gabriella Boode är kommunikationsstrateg på Linea Stenfors Couture Effects och läste kursen Digital analys och mätning på Berghs våren 2019.
5 symptom på att din avdelning är ineffektiv
Upptäcker ni gång på gång att ni hanterar samma typ av problem på olika sätt?
Kreativa lösningar i samhället och aktivt lärande är årets teman för Berghs i Almedalen
Förmåga och drivkraft att lära om, lära nytt och lära av och behovet av innovation och kreativa lösningar är årets frågeställningar för Berghs i Almedalen.
Emma, Emil & Christoffer gjorde vinnande kampanj för Livsmedelsverket
I februari utlyste Livsmedelsföretagen en tävling som gick ut på att ”ta fram en kampanj för att göra Livsmedelsverkets kostråd så tilltalande och genomslagskraftiga som möjligt.
Berghsstudenter bäst i Young Ones 2019
Storvinst i årets One Show för Berghs studenter som kammar hem inte mindre än 17 priser i tävlingen Young Ones.
Både guld och silver för Berghsstudenter i Gulltaggen
När den prestigefyllda nordiska konferensen och tävlingen Gulltaggen offentliggjorde vinnarna av Gulltaggen Awards tog fyra Berghsstudenter hem både guld och silver.
"Kurserna håller hög kvalitet"
Anni Svensson är chef för digitala medier på Telge AB och har läst flera kurser på Berghs.
Berghsduon Fanny & Erik bakom kampanjen "En barnförbjuden annons"
Erik Nyström och Fanny Klefelt går andra året på heltidsprogrammet Art Director/Copywriter och har sedan sin praktik i höstas jobbat deltid för reklambyrån INGO.
Fick en djupare förståelse för Design Thinking
Annika Hövik är Digital Designer på SVT och läste intensivkursen Design Thinking på Berghs hösten 2018.
Fotokursen passade floristen perfekt
Emilie Jacobsson är ekonomen som sadlade om och blev florist. Här berättar hon om karriärbytet och hur kursen har kommit till nytta.
Kursen Content Design lade grunden till byråns strategi
Elin Landström är Art Director på en kommunikationsbyrå i Luleå och läste Berghs distanskurs Content Design under hösten 2018.
Berghsstudenter står bakom hälften av nomineringarna i Gulltagen 2019
I år är det återigen dags för Berghs studenter att tävla i den prestigefyllda tävlingen Gulltagen och när de nominerade inför 2019 års prisutdelning i Oslo presenterades var inte mindre än 3 av 6 case från Berghsstudenter.
Amir satsar på UX och Motion Graphics i San Francisco
Amir är Apple-entusiasten som sökte sig till San Francisco efter Berghs Bachelor-terminen i Stockholm.