Deras första kampanj är med en av världens största influencers
När instagramfenomenet The Fat Jewish lade upp det första klippet i kampanjen som ska hjälpa Elgiganten att lansera shoppinghögtiden Singles Day, fick den över en miljon views under det första dygnet.
"Fördomarna mot damishockey är AIK:s absolut största hinder"
Under hösten fick studenterna i klassen Public Relations ett uppdrag av AIK Damhockey.
“På AAU har du möjlighet att testa dig fram till vad som är din grej”
I början av 2016 besökte Ida Ström Berghs eftersom hon var nyfiken på att höra mer om skolans heltidsprogram.
En distanskurs på Berghs var bra för karriären
“Kursen överträffade mina förväntningar.
Här är lösningarna som tog studenterna till Arlas ledning
I kursen “Förpacka varumärket” fick Berghs designstudenter ett skarpt uppdrag av Arla: få unga och unga vuxna att dricka mer mjölk med hjälp av förpackningsdesign och digitala lösningar.
Kursen passade Nadja perfekt
Umeåbon Nadja Lindgren läste kursen Digital marknadskommunikation i Stockholm under våren 2017.
En gång Berghs - alltid Berghs
Sofia Sturesson läste Marknadskommunikation på Berghs hösten 2014.
#metoo - en personlig kampanj som inte slutar på nätet
Den virala kampanjen #metoo har under veckan spritt sig som en löpeld över hela världen.
Karl designar spel i San Francisco
För Karl Dahlfors började resan vid ett studiebesök på Berghs i tvåan på gymnasiet.
Därför kommer ingen undan YouTube
Georg Herlitz, Creative Director på United Screens, har en längre erfarenhet av onlinevideo än vad YouTube är gammalt.
Från Berghs till egen byrå
2015 avslutade Sofie Redtzer sina studier på Berghs och gick ut med den nya titeln grafisk designer på CV:t.
Berghs Morning Routine - Event och möteskommunikation
I det här filmade seminariet tar vi upp hur du kan skapa möten och evenemang där besökarna i stället för att vara publik blir aktiva deltagare.
Case study: Fotoskolan Stockholm
I den här lösningen valde studentgruppen att skapa konceptet Visionary Moments, för att uppmuntra nyfikenhet och mod hos målgruppen att våga drömma stort.
Case study: RFSU
Briefen löd: öka medvetenheten om RFSU:s insamlingsverksamhet.
Case study: DeLaval
DeLavals uppmaning till studenterna var att genom digital storytelling göra DeLaval till "top of mind" hos mjölkproducenter.
Case study: Comviq
I Comviqs brief till studenterna uppmanades de att hitta en lösning för att få fler i den yngre målgruppen att välja företaget framför konkurrenterna.
Case study: Gävle kommun
Briefen löd: How can we make the citizens of Gävle proud ambassadors and make the city attractive for business and people?
Student Lab med Lundbergs: skapa ett kvarter där man vill vara och verka!
Lundbergs fastigheter arbetar efter visionen att utveckla hållbara stadsmiljöer där människor, företag och organisationer kan arbeta i samverkan.
Hur världens första nätnyhet blev näthat
Monica Lewinsky har lanserat #BeStrong, en kampanj mot nätmobbning och näthat.
Martina fick drömjobbet efter examen – blev PR-chef på Volt
Att ständigt hålla sig uppdaterad kring vad som pratas om, debatteras kring och var samhällsutvecklingen är på väg är vad PR bygger på, menar Martina Larsson.
”Många underskattar användarupplevelsen i mobilen”
Den första uppgiften på programmet Digital Strateg/Digital Kreatör gick ut på att skapa en webbshop på tre veckor.
”Att bli pappa har gjort mig mer effektiv”
Hur är det att plugga på Berghs och samtidigt ha småbarn?
Berghs Morning Routine – Intern kommunikation
I det här filmade seminariet djupdyker vi ned i ämnet intern kommunikation och varför den är oumbärlig för framgångsrika företag.
"Being away from home teaches you a lot about yourself"
Back in high school, Isabelle Kristiansen and Sarah Turner knew they wanted to work with something innovative and creative, and at the same time make an impact on people’s lives.