
Case study: RFSU
Briefen löd: öka medvetenheten om RFSU:s insamlingsverksamhet.

Case study: Gävle kommun
Briefen löd: How can we make the citizens of Gävle proud ambassadors and make the city attractive for business and people?

Ta steget från medvetenhet till handling med varumärket
De som är duktiga på att bygga och positionera varumärken är medvetna om att alla signaler de skickar ut påverkar.

17 Swedish secrets that will boost your career
Marco Ortolani is an Italian living in Sweden.

Vikten av att veta vilka frågor du söker svar på
Möjligheterna med webbanalys är i det närmaste oändliga idag.

"Ta hand om kreativiteten i hela organisationen"
Allt fler organisationer vill bli mer kreativa.

Berghs vinner “School of the Year” i Cannes - för fjärde året i rad!
Cannes 170621.

Här är bidragen som säkrade Berghs seger i Cannes 2017
Tio studentgrupper hamnade i shortlist vid AKQA Future Lions i Cannes 2017.

Därför bör varje ledningsgrupp ha med en planner
Som planner jobbar du hela tiden med den ena foten i leverantörsvärlden (till exempel på byrå eller marknadsavdelning) och den andra i konsumentvärlden (det vill säga hos den som ska ta till sig budskapet du vill förmedla).

The Boardroom Collection vann guld i Young Ones
I New York vann under maj 2017 Berghs studenter Clara Uddman, Sofia Nordström, Anna Salonen och Ida Jonsson en guldpenna i den prestigefyllda reklamtävlingen One Shows studentkategori Young Ones.

Intensiteten skapade raka och ärliga diskussioner
Varje sommar och vinter startar Berghs populära intensivkurser.

Lycka är att få nörda ner sig i sociala medier under tre dagar
Sofia Klasson bor och jobbar i Östersund på byrån Trampolin PR.

Ann Westfelt avslöjar hur du blir en duktig strategisk projektledare
Ann Westfelt kan ledarskap och strategisk projektledning.

Want to study in English at Berghs?
Would you like to study in English at Berghs?

Berghs75: Reklam från dåtid till nutid
Det gäller att lyssna på historien för att använda den i nutiden, sade art directorn Bo Bergström.

Våga testa dig fram till bästa digitala verktygen
Kompetens inom datadriven marknadsföring, marketing automation och growth hacking efterfrågas i allt högre grad.

Berghs once again School of The Year in Cannes Lions 2016!
For the third year in a row Berghs has won ‘School of the Year’ at the Future Lions awards.

Studenter prisas i Cannes för innovativ lösning för att spara miljö och pengar
Matsvinnet är en dyrbar affär för miljö och ekonomi.

Berghs utses till School of the Year i Cannes - för tredje året i rad!
Glädjeyra på franska solkusten!

Berghs VD om framgångarna i Cannes
Återigen har Berghs blivit utsedda till School of the Year i Cannes Lions.

Studenter vinner pris i Cannes för lösning där musiken blir din språklärare
Sebastian Brännén och Maria Lashari har kommit halvvägs i sin tvååriga utbildning på Berghs, men redan nu kan de stoltsera med prestigefulla priser i Future Lions i Cannes.

Söktrycket för Berghs utbildningar ökar!
Ansökningar till Berghs heltidsprogram med start i höst har ökat med 22% jämfört med föregående år.

Netflix and Chill kvalade till Client Pitch Competition i One Show
Fem dagar fick de på sig att förbereda sig inför en av de viktigaste pitcherna i deras liv hittills - Client Pitch inom studenttävlingen Young Ones i New York.

Studenter pitchar That's What She Said i New York
I Client Pitch erbjuds studenter från hela världen möjlighet att vinna pris i Young Ones baserat på en pitch, som sker live inför en jury på plats i New York.