Höstens dagkurser på Berghs

Fram med kalendern! Visst är det dags att läsa en kurs på Berghs? Förbättra din chans att hitta ett nytt jobb, utvecklas där du är – eller ta nästa steg i karriären. Fyll på med kunskap, utöka ditt nätverk och få ny energi. Här är hela listan med kurser du kan läsa på dagtid i höst!

Här nedan hittar du listan med de kurser som du kan plugga på dagtid i höst, sorterade efter kursstart. Vill du istället läsa på distans eller kvällstid hittar du hela Berghs aktuella kursutbud här. Här är 5 tips för att hitta rätt kurs.

Informationskväll
Onsdag den 21 augusti på Sveavägen 34 i Stockholm. Vi svarar på frågor om kurserna och hjälper dig att välja rätt. Läs mer här!

Dagkurser på Berghs hösten 2019

Det kan tillkomma ett par kurser och då uppdateras såklart listan.

SEPTEMBER

Digital spridnings- och kanalstrategi
För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på hela din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.
Kursansvarig: Amalia Thoors
Kursstart: 11/9

Marknadsföring på Facebook och Instagram
Här får du en intensivkurs i hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke. Du bör känna till och ha grundläggande erfarenhet av verktygen Business Manager och Ads Manager.
KursansvarigHanaw Rashid 
Kursstart: 11/9

Communication Management
Du som har siktet inställt på att bli kommunikations­chef och behöver fördjupa dina kunskaper ytterligare har chansen nu. Denna kurs ger dig ett helhetsperspektiv och de insikter, inspiration och färdigheter som behövs i ditt dagliga arbete.
Kursansvarig: Andris Zvejnieks
Kursstart: 12/9

Berghs Upgrade – Digital Copywriting
Bli en Digital Copywriter på 12 veckor! Lär dig de delar som mest efterfrågas på marknaden idag och skapa möjligheter för nytt jobb eller uppdrag som digital copywriter.
Läs mer om Berghs Upgrade.
ProgramansvarigAnna Kleinwichs Magnusson
Kursansvariga: Joakim Arhammar, Jörgen Kjellgren och Mattias Åkerlund
Kursstart: 16/9

Berghs Upgrade – Digital Design
Bli en Digital Designer på 12 veckor! Med användaren i fokus gör du en djupdykning i den digitala världen. Lär dig gränssnittsdesign för både webb och smarta telefoner.
Läs mer om Berghs Upgrade.
ProgramansvarigJohan Björnsrud
KursansvarigaAnette Lovas och Erik Friberg
Kurstart: 16/9

ARU – Ansvarig reklamutgivare
På den här kursen får du lära dig om marknadsföringslagen, tryckfrihet, etik och annat som en ansvarig reklamutgivare behöver kunna.
Kursansvarig: Cecilia Torelm Tornberg
Kursstart: 16/9

Praktisk kommunikationsstrategi
Har du redan god erfarenhet av att arbeta med kommunikation och vill kunna bidra till att uppnå din organisations strategiska affärsmål? Här får du tillämpad kunskap inom strategisk kommunikation samt fördjupning inom intern, extern och digital kommunikation.
KursansvarigMarkus Lindblad
Kursstart: 16/9

Att skriva för att övertyga
I en värld där man fullkomligt drunknar i budskap gäller det att veta hur man ska kommunicera för att nå fram. Här får du konkreta tips och råd på hur dina ord blir de som verkligen påverkar mottagaren.
KursansvarigMikael Rosén
Kursstart: 18/9

Bygga varumärke i sociala medier
På kursen lär du dig att arbeta strategiskt med innehåll, att taktiskt utnyttja kanalerna och effektivt planera marknads­kommunikation i sociala medier.
Kursansvariga:
Deeped Niclas Strandh
Sarah Larsson Bernhardt
Kursstart
: 18/9

Projektledning
Du som är nyfiken på hur det är att arbeta som projektledare, eller som redan gör det men söker mer kunskap eller självförtroende, har en spännande kurs att se fram emot. Här får du grundläggande kunskap som en skicklig projektledare behöver för att ta ett uppdrag från genomfört – till framgångsrikt!
KursansvarigMie Nygren
Kursstart: 19/9

Kreativt ledarskap
Hur gör man för att skapa utrymme för kreativitet, och få fler att bidra i idéarbetet? Den här kursen riktar sig till dig som har erfarenhet av hur kreativa processer fungerar, och vill utveckla ett ännu bättre kreativt ledarskap baserat på samskapande och lärande.
KursansvarigaMagnus Engström och Anna Romson.
Kursstart: 24/9

Strategisk projektledning
Är du en vass projektledare som skulle bli ännu skarpare med lite mer strategi i bakfickan? Då kommer den här kursen ge din karriär, och jobbvardag, en knuff i rätt riktning. Här får du både teoretiska och praktiska verktyg utifrån flera olika perspektiv.
KursansvarigAnn Westfelt
Kursstart: 25/9

UX Writing
En ny yrkestitel är född, UX Writer. I team med designers, utvecklare och skribenter kan vi tillsammans skapa den bästa användarupplevelsen. UX Writing är en kurs för dig som vill få innehåll på webbplatser att prestera optimalt.
KursansvarigaCaroline Birgersson och Moa Blomkvist
Kursstart: 25/9

Marknadsföring på LinkedIn
På denna endagskurs får du lära dig hur du och ditt företag kan nyttja plattformen för att marknadsföringen ska bli mer framgångsrik.
KursansvarigMaria Wade
Kursstart: 26/9

Facilitering
Om du vill lära dig mer om hur du kan leda en grupp för att nå högre projektresultat och om du vill bli bättre på att skapa och leda samtal och möten – då är denna kurs för dig.
KursansvarigCharlotta Rydholm
Kursstart: 11/9

OKTOBER

Digital analys och mätning
Vilket värde skapas egentligen av din digitala kommunikation? Vilken kanal har störst påverkan, vilken effekt får din annonsering och vilken ROI har den senaste kampanjen? Det är frågor som dagens kommunikatörer ställs inför och som du förväntas kunna ge ett tydligt svar på.
KursansvarigFredrik Ardmar
Kursstart: 1/10

Leda innovationsprocesser
Denna kurs ger dig kunskap att leda innovationsprocesser av både enkel och komplex karaktär, en oerhört viktig ingrediens för företag som befinner sig i den digitala transformationen.
KursansvarigFredrik Heghammar
Kursstart: 1/10

Digital innehålls­strategi
Att finnas på Internet är inte detsamma som att höras – och att formulera sig kreativt är tyvärr inte någon garanti för att nå fram. Men med rätt strategi för hur kommunikationen ska gå till och med användarens upplevelser i fokus kan du börja skapa framgångsrik närvaro på nätet.
KursansvarigAnna Lantz
Kursstart: 2/10

Social Video
Rörlig media blir både allt vanligare och viktigare. Och experter förutspår att vi förmodligen inte ens sett början av den explosion som väntas. Med den här kursen i ryggen får du ett försprång och lär dig hur du kan jobba med Social Video för att vara med när det händer.
Kursansvarig: Anders J Larsson
Kursstart: 2/10

Social Media Strategy
Med den här kursen lyfter du som är senior kommunikatör eller marknadsförare med ledande roll arbetet med sociala medier till en ny nivå. Här går vi på djupet med hur man kan stärka sin närvaro i sociala medier och leda det kommunikativa och strategiska arbetet framåt.
KursansvarigTobias Brandt
Kursstart: 2/10

Internkommunikation
Om du redan arbetar med internkommunikation, vill ta klivet och bli ännu bättre på att skapa vi-känsla och implementera idéer så att alla känner sig delaktiga är det här en kurs för dig. Här får du både praktisk och teoretisk kunskap att ta med dig i arbetslivet.
KursansvarigAnna Almberg
Kursstart: 3/10

Motion Graphics
Rörlig grafik är numera en viktig del av kommunikationen på internet och i sociala medier. Den här kursen riktar sig till dig som idag antingen jobbar med grafisk design eller kommunikation för digitala kanaler och vill lära dig att producera animation och Motion Graphics.
KursansvarigMika Pollack
Kursstart: 7/10

Design Leadership
Vad behöver du som ledare arbeta med för att skapa en stark designkultur inom just ditt företag? I hård konkurrens kämpar många företag med att skapa en unik och personlig relation med sina kunder. Allt fler går från produkt till tjänst och upplevelse för att skapa unika konkurrensfördelar. Design och upplevelse har blivit en strategisk förmåga som inte bara bör, utan måste finnas inom företaget, för att det ska kunna vara branschledande.
KursansvarigaJens Wedin och Christopher McCann 
Kursstart: 8/10

Varumärkes- och affärsstrategi
Du som redan har en ledande eller senior roll inom kommunikation och vill skaffa dig ännu djupare kunskap inom varumärkes- och affärsstrategi kan förvänta dig en riktig nytändning efter den här kursen. Här lär vi dig hur du får olika strategier att samverka och att skapa starka varumärken.
Kursansvarig: Åsa Myrdal Bratt
Kursstart: 8/10

Produktionsledning
Gillar du att arbetsleda människor eller har du kanske redan fått prova på vad det innebär att vara produktionsledare? Då kan den här kursen hjälpa dig att skaffa de grundläggande kunskaper och verktyg som behövs för att du ska kunna närma dig rollen som produktionsledare och ansvara för egna uppdrag.
Kursansvarig: Malin Ingevall
Kursstart: 9/10

Design Thinking
Få insikter i de förhållningssätt, metoder och verktyg som Design Thinking kan erbjuda och hur du kan använda dessa för att lösa olika typer av kommunikationsproblem.
KursansvarigMercedes Quevedo
Kursstart: 9/10

Strategisk marknadsföring
Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation både bredda och fördjupa dina kunskaper inom strategi. Med kursen får du verktyg som hjälper dig att arbeta ännu mer effektivt för att skapa starka varumärken och göra aktiviteter och insatser som stärker affären och erbjudandet.
Kursansvarig: Margareta Kroon
Kursstart: 10/10

Insiktsdriven strategi
Det strategiska arbetet i varje kommunikationsprojekt syftar till att identifiera hur varumärke och människor kan mötas, hur det mötet kan initieras och stärkas. Med en djupare förståelse för vad som ligger bakom och driver människors attityder och beteenden, kommer du kunna utveckla mer effektiv kommunikation.
KursansvarigAnnika Rehn Frobell
Kursstart: 15/10

UX Product Development
Du som har rört dig i den digitala världen, kanske som projektledare eller digital designer, men nu är nyfiken på att arbeta med User Experience och Product Development har här chansen att kliva in i en spännande värld! Vi lär dig det du behöver veta om UX-världens utmaningar – och ger dig verktygen att hitta lösningarna.
KursansvarigJohan Ågren
Kursstart: 16/10

NOVEMBER

Content Marketing
Bra Content Marketing bygger varumärket och genererar affärer. Med relevant innehåll till rätt personer får du resultat som inte går att uppnå med traditionell marknadsföring. Här är kursen som ger dig en kunskap om content marketing från branschens absolut vassaste personer.
Kursansvarig: Joakim Arhammar
Kursstart: 6/11

Marknadsföring på Facebook och Instagram
Här får du en intensivkurs i hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke. Du bör känna till och ha grundläggande erfarenhet av verktygen Business Manager och Ads Manager.
KursansvarigHanaw Rashid 
Kursstart: 13/11 Går att söka efter att vi stängt ansökan till septemberkursen

Inkluderande kommunikation
Vill du bli bättre på att skapa inkluderande kommunikation och få insikter, ta fram nya tjänster och innovationer och därmed nå nya målgrupper? Då är det här kursen för dig!
KursansvarigRoshanak Fatahian
Kursstart: 14/11

Presentationsteknik och idéförsäljning
Hur uppnår man egentligen den där perfekta pitchen? Om du vill bli bättre på att presentera och sälja in idéer, då är det här en kurs för dig!
Kursansvarig: 
Nicole Kavander
Kursstart
: 20/11

DECEMBER

I december erbjuder vi som vanligt ett antal av våra populära intensivkurser. Exempelvis: Strategisk hållbarhetskommunikation, Att skriva för att övertyga, Leda kreativa möten, Bygga varumärke i sociala medier, Projektledning, UX Writing och Effektiv marknadskommunikation.
Kursdatum: Onsdag 4/12, torsdag 5/12 och fredag 6/12 kl 9:00-16:00.

Var och för vem?

Kurserna hålls i Berghs lokaler på Sveavägen 34 i Stockholm. Många som läser en dagkurs arbetar heltid, andra är mellan jobb eller jobbar deltid.

När ska du söka?

Sista ansökningsdag står på respektive kurs. Vill du vara helt säker på att få en plats är det dock smart att vara ute i god tid. Vi behandlar nämligen ansökningarna i turordning och söker du sent riskerar du att kursen redan är fullbokad. Tips: Vänta inte till sista ansökningsdag! Din ansökan blir först bindande då du blivit erbjuden en plats på din valda kurs och sedan tackat ja.

Osäker på vilken kurs du ska välja?

Tips! Ofta finns det allra längst ner på en kurssida relaterade artiklar om just den kursen. Exempelvis intervjuer med lärare eller kursdeltagare.

Utöver dagkurser har vi även kvällskurser på Sveavägen 34 i Stockholm och distanskurser. Behöver du grundläggande kunskap i ämnet? Då rekommenderar vi dig att ta en titt på våra Startkurser. Har du redan lite erfarenhet och vill specialisera eller fördjupa dig i något ämne är det istället Professional du ska hålla koll på.

Här är 5 tips för att hitta rätt kurs och svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs hos oss. Nyfiken på vad tidigare deltagare tyckte om sin tid på Berghs? Då är vår artikelserie Efter kursen något för dig. I artikelserien Praktiska tips har vi bett Berghs kursansvariga, gästföreläsare och andra professionella att dela med sig av sina bästa tips inom just sitt expertisområde. Läs och låt dig inspireras!

Tvekar du fortfarande?

Kanske behöver du några argument för att övertyga din chef om varför du ska få gå? Här är 5 anledningar att läsa en kurs på Berghs i höst.

Vill du hellre plugga på kvällstid eller på distansHär hittar du hela Berghs aktuella kursutbud.

 

Foto: Unsplash

 

 

Taggar: