Sista ansökningsdag är 11 oktober

Inkluderande kommunikation

Dagtid
Professional
  • Inkludering som strategi
  • Tvärfunktionella team
  • Verktyg och checklistor

Vill du bli bättre på att skapa inkluderande kommunikation och få insikter, ta fram nya tjänster och innovationer och därmed nå nya målgrupper? Då är det här kursen för dig!

Nyhet

11-18 nov

Sista ansökningsdag är 11 oktober
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
26 250 kronor
Kursdatum:
Torsdag 11/11, fredag 12/11 och torsdag 18/11 kl. 09:00–16:00
Egna studietimmar:
ca 2-3
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Idag saknas perspektiv i kommunikations­arbetet och samtidigt går förändringen för att skapa inkluderande kommunikation alltför långsamt framåt. Det gäller även kunskapsnivån och kompassen kring inkluderande kommunikation. Jämställdhet, mångfald och inkludering är på många agendor och det finns mycket att vinna eftersom bra värderingar stärker ett varumärke och attraherar fler. Men också för att nya målgrupper leder till helt nya intäkter.

Denna kurs bidrar till att ge verktyg för att identifiera var det saknas perspektiv och utveckla idéer kring hur och vad som kan göras för att skapa förändring. Om fler perspektiv representeras leder det till bättre insikter, tjänster och innovationer.

I kursen jobbar vi med varumärket, storytelling och vår kontext. Det blir en blandning av case och best practise där vi tar på oss inkluderande glasögon för att identifiera, diskutera och skapa förståelse. Du kommer att få jobba aktivt och idégenerera kring kommunikation och produktutveckling. Som summering skapas en egen normkreativ checklista.

Vem är kursen för?

Kursen lämpar sig för dig som arbetar med eller är ansvarig för kommunikation på byrå eller företag och förstår vikten av inkludering. Genom inkluderande kommunikation ökar du er potential i existerande målgrupper, hittar nya målgrupper och får djupare förståelse för kunders behov och värderingar.

Kursansvarig

Roshanak.FatahianRoshanak Fatahian, Business Director på Volontaire och grundare av nätverket All of us.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha erfarenhet av kommunikationsarbete på byrå eller företag.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
26 250 kronor

Studieavgift exkl. moms
21 000 kronor

Nyhet

11-18 nov

Sista ansökningsdag är 11 oktober
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
26 250 kronor
Kursdatum:
Torsdag 11/11, fredag 12/11 och torsdag 18/11 kl. 09:00–16:00
Egna studietimmar:
ca 2-3
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Övrig information

OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

Det här får du

  • Definition av begrepp för att känna trygghet inom området
  • Inkludering som affärskritisk strategi
  • Kundsegmentering som utgår från beteenden och drivkrafter
  • Kontextuell förståelse för olika samhällen
  • Hur du undviker bias
  • Hur du arbetar med tvärfunktionella team
  • Inkludering på arbetsplatsen
  • Verktyg och checklistor

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.