Projektledning

Berghs Professional

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 30 timmar

Vill du lära dig mer om projektledning av kommunikationsinsatser? Här går du igenom de olika stegen i ett projekt och får chans att jobba med ett case hela vägen från brief till genomförande.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 30 aug 2017

Datum: 20 sep 2017 – 27 nov 2017

Sista ansökningsdag: 30 aug 2017

Hur: Kvällstid

Antal timmar: 30

Egen studietid: ca 3 / vecka

Kursdatum: Gemensam start onsdag den 20/9, därefter måndagar 25/9, 2/10, 9/10, 16/10, 23/10, 6/11, 13/11, 20/11, 27/11. kl 18-21

Om kursen

Projektledarrollen blir allt mer komplex. Det är en roll som omfattar allt från att vara en bra och tydlig ledare för sina medarbetare och sälja in idéer, till budgetansvar och att förstå sina kunders affär.

Kursen fokuserar på det operativa arbetet att genomföra ett kommunikationsprojekt, att driva ett team och resursplanera. Kursen kommer även att innefatta strategiskt arbete, dvs hur man som projektledare får en kund och ett varumärke att utvecklas. Under kursen möter du föreläsare från både kundsidan och konsultsidan, som alla har bred erfarenhet av att driva olika kommunikationsprojekt. Syftet är att ge dig de grundläggande insikterna och verktygen för att kunna arbeta som projektledare. Kursen är inte branschneutral, utan fokuserar på arbete i kommunikationsprojekt.

Vem är kursen för?

Det här är en kurs för dig som har kunskap och erfarenhet av marknadskommunikation och som ser projektledning som ett naturligt steg i din utveckling.

Kursansvarig

Cecilia Steenberg Forsberg.berghsCecilia Steenberg Forsberg, Inhousechef på Tele2. Cecilia har gedigen erfarenhet från kommunikationsbranschen, med 15 år som byråprojektledare, kommunikationschef, byråchef samt entreprenör.

20 sep 2017 – 27 nov 2017

Sista ansökningsdag är 30 aug 2017

Hur: Kvällstid
Antal lektionstimmar: 30
Egna studietimmar: ca 3 / vecka
Kursdatum: Gemensam start onsdag den 20/9, därefter måndagar 25/9, 2/10, 9/10, 16/10, 23/10, 6/11, 13/11, 20/11, 27/11. kl 18-21
Ansök nu Sista ansökningsdag är 30 aug 2017

Det här får du

  • De olika stegen i ett projekt (från brief till uppföljning/utvärdering)
  • Ledarskap
  • Tidsplanering
  • Projektekonomi
  • Kundperspektiv (en marknadsavdelnings roll och process)
  • Kampanjplanering
  • Case – från brief till genomförande

Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

"Projektledarkursen var väldigt rolig, och det är nu alla bitar äntligen faller på plats."

Sandra Markdalen, marknadskoordinator

Sandra Markdalen, marknadskoordinator

Alla kunskaper man fått gifter sig som nu och blir en helhet. Att avsätta en kvällskurs i kombination med sitt vardagliga arbete och samtidigt få göra ett projekt för en riktig kund har varit väldigt roligt men framförallt extremt lärorikt. Jag gillade att vi fick fria händer och tänka fritt!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Grundläggande kunskaper i och erfarenhet av att arbeta med marknadskommunikation.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

31 250 kronor

Studieavgift exkl. moms

25 000 kronor

Datum

30 aug

Sista datum för ansökan

20 sep

Kursstart

30

Lektionstimmar