Vårens dagkurser på Berghs

lokal stol

Visst är det dags att läsa en kurs på Berghs? Förbättra din chans att hitta ett nytt jobb, utvecklas där du är – eller ta nästa steg i karriären. Fyll på med kunskap, utöka ditt nätverk och få ny energi. Här hittar du listan med de utbildningar du kan läsa på dagtid i vår.

Skrivet av Berghs School of Communication
November 15, 2021

Nedan är listan med de kurser som du kan plugga på dagtid i vår, sorterade efter kursnamn. Din ansökan blir först bindande då du via mejl blivit erbjuden en plats på din valda kurs och sedan tackat ja.


BERGHS DAGKURSER VÅREN 2022

Plats: Se detaljerad information på respektive kurs.

Att hålla webbinarium i egen regi
Webbinarier är en engagerande och effektiv metod för marknadsföring och försäljning online. På den här kursen får du inspiration och praktiska tips på hur du kan hålla och skapa webbinarier i egen regi.
Kursansvarig: Anders J Larsson
Kursstart: TBA

Att skriva för att övertyga
I en värld där man fullkomligt drunknar i budskap gäller det att veta hur man ska kommunicera för att nå fram. Här får du konkreta tips och råd på hur dina ord blir de som verkligen påverkar mottagaren.
Kursansvarig: Mikael Rosén
Kursstart: 16/2
Finns även som intensivkurs

Berghs Upgrade – Digital Design
Bli en Digital Designer på 12 veckor! Med användaren i fokus gör du en djupdykning i den digitala världen. Lär dig gränssnittsdesign för både webb och smarta telefoner.
Programansvarig: Johan Björnsrud
Delkursansvariga: Anette Lovas och Patrik Jacobsson
Start: 7/3

Bygga varumärke i sociala medier
På denna kurs lär du dig att arbeta strategiskt med innehåll, att taktiskt utnyttja kanalerna och effektivt planera marknads­kommunikation i sociala medier.
KursansvarigaDeeped Niclas Strandh och Sarah Larsson Bernhardt
Kursstart: 9/2

Communication Management
Du som har siktet inställt på att bli kommunikations­chef och behöver fördjupa dina kunskaper ytterligare har chansen nu. Denna kurs ger dig ett helhetsperspektiv och de insikter, inspiration och färdigheter som behövs i ditt dagliga arbete.
Kursansvarig: Andris Zvejnieks
Kursstart: 17/3

Content Marketing
Bra Content Marketing bygger varumärket och genererar affärer. Med relevant innehåll till rätt personer får du resultat som inte går att uppnå med traditionell marknadsföring. Här är kursen som ger dig en kunskap om content marketing från branschens absolut vassaste personer.
Kursansvarig: Joakim Arhammar
Kursstart: 4/4

Design Leadership
Vad behöver du som ledare arbeta med för att skapa en stark designkultur inom just ditt företag? I hård konkurrens kämpar många företag med att skapa en unik och personlig relation med sina kunder. Allt fler går från produkt till tjänst och upplevelse för att skapa unika konkurrensfördelar. Design och upplevelse har blivit en strategisk förmåga som inte bara bör, utan måste finnas inom företaget, för att det ska kunna vara branschledande.
KursansvarigaJens Wedin och Christopher McCann
Kursstart: 15/3

Digital analys och mätning
Vilket värde skapas egentligen av din digitala kommunikation? Vilken kanal har störst påverkan, vilken effekt får din annonsering och vilken ROI har den senaste kampanjen? Det är frågor som dagens kommunikatörer ställs inför och som du förväntas kunna ge ett tydligt svar på.
Kursansvariga: Kristina Berg och Fredrik Ardmar
Kursstart: 11/4

Digital Brand Strategy

Hur positionerar man varumärken för att lyckas i en alltmer fragmenterad värld där digitala och sociala medier är dominerande? Den här kursen vänder sig till dig som vill arbeta mer varumärkesdrivet för att bli framgångsrik i ett digitalt och alltmer komplext kommunikations­landskap.
Kursansvarig: Tobias Brandt
Kursstart: 16/3

Digital spridnings- och kanalstrategi
För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.
Kursansvarig: Amalia Thoors
Kursstart: 23/2

Event och mötes­kommunikation
Möten och evenemang, stora som små, är inte bara en chans att synas för stunden utan bjuder in till direkt försäljning och möjlighet att bygga varumärket på sikt. Den här kursen ger dig den grundläggande kunskap som behövs för att använda mötes­kommunikation som en framgångsrik del i företagets marknadsplan oavsett om dina evenemang är fysiska eller digitala.
Kursansvarig: Tommy Brotte
Kursstart: 17/1

Facilitering
Om du vill lära dig mer om hur du kan leda en grupp för att nå högre projektresultat och om du vill bli bättre på att skapa och leda samtal och möten – då är denna kurs för dig.
Kursansvarig: Charlotta Rydholm
Kursstart: 17/3

Inkluderande kommunikation
Vill du bli bättre på att skapa inkluderande kommunikation och få insikter, ta fram nya tjänster och innovationer och därmed nå nya målgrupper? Då är det här kursen för dig!
KursansvarigRoshanak Fatahian
Kursstart: 4/5

Internkommunikation
Om du redan arbetar med internkommunikation, vill ta klivet och bli ännu bättre på att skapa vi-känsla och implementera idéer så att alla känner sig delaktiga är det här en kurs för dig. Här får du både praktisk och teoretisk kunskap att ta med dig i arbetslivet.
Kursansvarig: Sofie Reutercrona
Kursstart: 17/3

Leda innovationsprocesser
Vi befinner oss mitt i en transformation där innovation spelar en mycket stor roll. Innovation ska hålla oss relevanta, skapa jobb, tjänster, produkter och ta oss säkra in i framtiden. Kunskap om att leda innovationsprocesser ger oss därför möjligheten att vara med och skapa framtiden.
KursansvarigFredrik Heghammar
Kursstart: 15/2

Marknadsföring på Facebook & Instagram
Facebook och Instagram innebär fantastiska möjligheter att marknadsföra ditt varumärke och det krävs stor förståelse av plattformen för att vara konkurrenskraftig. Denna intensivkurs handlar om hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke och driva konvertering.
Kursansvarig: Malin Sivander
Kursstart: 23/2

Marknadsföring på LinkedIn
LinkedIn är en naturlig del för många i deras professionella roll och vardag och här finns det stora möjligheter för företag att kunna nå ut till befintliga och potentiella kunder. På denna endagskurs får du lära dig hur du och ditt företag kan nyttja plattformen för att bli mer framgångsrik i er marknadsföring.
Kursansvarig: Pontus Staunstrup
Kursstart:
9/2

Motion Graphics
Internet rör på sig! Rörlig grafik är numera en viktig del av kommunikationen på internet och i sociala medier. Den här kursen riktar sig till dig som idag antingen jobbar med grafisk design eller kommunikation för digitala kanaler och vill lära dig att producera animation och Motion Graphics.
KursansvarigMika Pollack
Kursstart: 25/4

Produktionsledning
Gillar du att driva projekt, arbetsleda människor och team? Då kan den här kursen hjälpa dig att få de kunskaper och verktyg som behövs för att du ska kunna närma dig eller arbeta i rollen som produktionsledare och ansvara för egna uppdrag.
KursansvarigMalin Ingevall
Kursstart: 4/4

Projektledning
Du som är nyfiken på hur det är att arbeta som projektledare, eller som redan gör det men söker mer kunskap eller självförtroende, har en spännande kurs att se fram emot. Här får du grundläggande kunskap som en skicklig projektledare behöver för att ta ett uppdrag från genomfört – till framgångsrikt!
Kursansvarig: Mie Nygren
Kursstart: 9/3

Projektledning (Intensivkurs 3 dagar)
Du som är nyfiken på hur det är att arbeta som projektledare, eller som redan gör det men söker mer kunskap eller självförtroende, har en spännande kurs att se fram emot. Här får du grundläggande kunskap som en skicklig projektledare behöver för att ta ett uppdrag från genomfört – till framgångsrikt!
KursansvarigMie Nygren
Kursstart: 9/2 

Social Video
Rörlig media är idag en självklarhet i din kommunikation. Och utvecklingen går allt snabbare. Med den här kursen i ryggen får du ett försprång och lär dig hur du kan jobba med film i sociala medier.
Kursansvarig: Anders J Larsson
Kursstart: 30/3

Storytelling
Vill du skapa kommunikation som väcker känslor, sprids snabbt och aktiverar hjärnans signalsystem? Den här kursen ger dig verktyg och processer att skapa en historia som berör. Du kommer att överföra berättandets konst till varumärkesbyggande kommunikation och arbeta fram uttag och koncept byggt på tydliga principer kring Storytelling.
Kursansvarig: Patrik Hambraeus
Kursstart: 6/4

Strategisk marknadsföring
Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation både bredda och fördjupa dina kunskaper inom strategi. Med kursen får du verktyg som hjälper dig att arbeta ännu mer effektivt för att skapa starka varumärken och göra aktiviteter och insatser som stärker affären och erbjudandet.
Kursansvarig: Margareta Kroon
Kursstart: 7/4

Strategisk projektledning
Är du en vass projektledare som skulle bli ännu skarpare med lite mer strategi i bakfickan? Då kommer den här kursen ge din karriär, och jobbvardag, en knuff i rätt riktning. Här får du både teoretiska och praktiska verktyg utifrån flera olika perspektiv.
Kursansvarig: Ann Westfelt
Kursstart: 27/4

UX Product Development
Du som har rört dig i den digitala världen, kanske som projektledare eller digital designer, men nu är nyfiken på att arbeta med User Experience och Product Development har här chansen att kliva in i en spännande värld! Vi lär dig det du behöver veta om UX-världens utmaningar – och ger dig verktygen att hitta lösningarna.
Kursansvarig: Johan Ågren
Kursstart: 9/3

UX Writing
En ny yrkestitel är född, UX writer. I team med designers, utvecklare och skribenter kan vi tillsammans skapa den bästa användarupplevelsen. UX Writing är en kurs för dig som vill få innehåll på webbplatser att prestera optimalt.
Kursansvariga: Lena Stenberg och Anna Sundbaum Köhler
Kursstart: 15/2

JUNI

Veckan efter midsommar erbjuder vi som vanligt ett antal av våra populära intensivkurser. Mer information kommer.

För vem passar en dagkurs?

Många som läser en dagkurs arbetar heltid, andra är mellan jobb eller jobbar deltid.

När ska du söka?

Sista ansökningsdag står på respektive kurs. Vill du vara helt säker på att få en plats är det dock smart att vara ute i god tid. Vi behandlar ansökningarna i turordning så ett tips är att inte vänta till sista ansökningsdag! Din ansökan blir först bindande då du blivit erbjuden en plats på din valda kurs och sedan tackat ja.

Osäker på vilken kurs du ska välja?

  • Här är 5 tips för att hitta rätt kurs!
  • Du kan söka fler än en kurs medan du funderar och bestämmer dig.
  • Ofta finns det allra längst ner på en kurssida relaterade artiklar om just den kursen. Exempelvis intervjuer med lärare eller kursdeltagare. Ett bra sätt att få veta mer.
  • Behöver du grundläggande kunskap i ämnet? Då rekommenderar vi dig att ta en titt på våra Startkurser.
  • Har du redan lite erfarenhet och vill specialisera eller fördjupa dig i något ämne är det istället Professional du ska hålla koll på.

Tvekar du fortfarande eller har svårt att övertyga din chef om varför du ska gå? Här hittar du 5 argument till varför du borde vidareutbilda dig på BerghsHoppas att vi ses!

Taggar: